Foto: Publicitātes attēli

Dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" plānotais tilts pār Daugavu atradīsies blakus esošajam Rīgas dzelzceļa tiltam. Tas būs vienu kilometru garš, tā sākums atradīsies pie Maskavas ielas, beigas pie Jelgavas ielas un tas šķērsos Daugavu, Mazo Daugavu un Zaķusalu, portālam "Delfi" pastāstīja "Eiropas Dzelzceļa līnijas" galvenā inženiera vietnieks Einārs Jaunzems.

Uz tilta tiks izvietoti divi "Rail Baltica" sliežu ceļi, kā arī gājēju un velosipēdistu vajadzībām paredzēta josla. Gājēju un velosipēdistu joslai būs izveidoti velosatiksmei piemēroti pieslēgumi Maskavas, Krasta, Mūkusalas un Jelgavas ielām, kā arī Zaķusalai.

Respektējot to, ka esošais Rīgas dzelzceļa tilts ir Rīgas vizītkarte, jaunais tilts jāveido tā, lai neizmainītu vēsturisko Rīgas panorāmu uz Daugavas. "Rail Baltica" tilta augstums virs ūdens un balstu izvietojums būs tāds pat kā esošajam dzelzceļa tiltam. Tādejādi netiks ietekmēta Daugavas kuģojamā platība.

"Izpildot Nacionālā Kultūras mantojuma pārvaldes nosacījumu – neaizsegt un nedublēt esošo tiltu – jaunā tilta arhitektūras veidotājiem rodas krietni sarežģīts uzdevums. Pēc laidumu garumu un biezumu attiecības tilts sanāk "plāns". Tāpēc "Rail Baltica" dzelzceļa tilts būs zināmā mērā Eiropas mēroga inovācija un radīs tilta unikalitāti," stāstīja Jaunzems.

Esošo dzelzceļa tiltu pār Daugavu "Rail Baltica" būvniecības darbi neskaršot un tas paliks nemainīgā izskatā un pielietojumā, sola būvnieki.

"Delfi" jau ziņoja, ka "Rail Baltica" Rīgas stacijas mezglu plānots sākt būvēt 2020. gada beigās. Plānots, ka no 2022. gada tiks pārbūvēta stacija Latgales priekšpilsētas pusē, bet no 2024. gada –centra pusē. 2025. gadā tiks veikta noslēguma apdare. Savukārt 2022.–2025. gadā tiks būvēts tilts.

"Rail Baltica" dzelzceļa tiltu, uzbērumu un Centrālās stacijas kompleksu Rīgā par 430,5 miljoniem eiro būvēs personu apvienība "Besix ReRe Group", kuru veido Beļģijas "Besix" un Latvijas SIA "ReRe būve".

Tāpat vēstīts, ka "Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Plānots, ka "Rail Baltica" dzelzceļa līnija būs gatava satiksmei 2026. gadā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!