Foto: Publicitātes foto

AS "Latvenergo" inženieri pilotprojektā ir izveidojuši solāro paneļu mobilo iekārtu. Tā ir autonoma (off grid), neatkarīga mikroģenerācijas mobilā solārā stacija, kuru var aizvest jebkurā nepieciešamajā vietā un nodrošināt "zaļās" elektroenerģijas ražošanu līdz 1,95 kW apmēram, informē "Latvenergo" Pakalpojumu atbalsta funkcijas energorisinājumu vadītājs Renārs Straupe.

Iekārta ir pārbaudīta testos, un šā gada 5. septembrī to pirmo reizi izstādīja elektromobiļu salidojumā Bānīša svētkos Stāmerienā, kur brīvā dabā elektroauto īpašnieki, izmantojot saules enerģiju, varēja uzlādēt savus spēkratus. Pilotprojekta izstrāde un realizācija no idejas rašanās aizņēma dažus mēnešus, konstrukcijas veidu un tehnisko risinājumu īstenoja "Latvenergo" inženieri. Solāro paneļu mobilā iekārta ir izvietota uz transporta piekabes, kuru ir ērti pārvietot un izmantot neatkarīgai elektroenerģijas ražošanai jebkurā vietā, jo tai nav nepieciešams sadales sistēmas pieslēgums.

Solāro paneļu mobilā iekārtā ir automašīnas piekabe, konstrukcija ar "Elektrum Solārais" sešiem paneļiem, akumulatori un vadības bloks (invertors; pārsprieguma aizsardzība, strāvas noplūdes slēdži un automātslēdži; akumulatoru balansēšanas iekārta; sakaru komunikācijas iekārtas), tīkla rozetes. Aprīkojumā ir iespēja izmantot lietotnes un vērot elektroenerģijas ražošanu un lādēšanu, kā arī sekot līdzi visiem parametriem, kas ir būtiski, izmantojot šo iekārtu. Tas nozīmē, ka pie iekārtas var pieslēgt tējkannu, televizoru, datoru – galvenās mājsaimniecības ierīces, kā arī uzlādēt elektroauto.

Jāatzīmē, ka pasaulē jau ir šāda veida risinājumi.

Izgatavotais modelis ir pilotprojekts un paredzēts arī kā izmēģinājums, piemēram, lauku mājai, kurai nav elektroenerģijas pieslēguma. "Piltoprojekts dos iespēju pētīt un analizēt "Elektrum Solārais" pakalpojuma attīstības dažādus produktus. Jau šobrīd to redzam kā iespēju elektroauto uzlādes risinājumu dažādošanā, jo tā ir neatkarīga mobilā saules mikroģenerācijas stacija. Solārai paneļu mobilai iekārtai papildu esošajai sistēmai ir paredzēts pievienot autonomo ģeneratoru, kurš pie noteikta akumulatoru izlādes līmeņa tiks iedarbināts automātiski, lai nodrošinātu akumulatoru uzlādi līdz noteiktam līmenim," skaidro Straupe.

Pilotprojekta solāro paneļu mobilās iekārtas tehniskie dati:

  • Uzstādīto saules paneļu kopējā jauda – 1,95 kW;
  • Invertora kopējā uzstādītā jauda – 2,4 kW, (īslaicīga jauda līdz 3kW);
  • Uzkrājamās elektroenerģijas daudzums – 5,52 kWh;
  • Invertora nominālais spriegums – 230 V ± 2%;
  • Invertora nominālā frekvence – 50 Hz ± 0,1%.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!