Foto: LETA

Igaunijas valstij piederošā pasažieru vilcienu operatora "Eesti Liinirongid", kas strādā ar zīmolu "Elron", zaudējumi pērn sasniedza 5,2 miljonus eiro, kas ir par 37,9% vairāk nekā 2017.gadā.

Kompānijas ieņēmumi sasniedza 45,3 miljonus eiro, kas ir par 25,1% vairāk nekā 2017.gadā. 35,2% no ieņēmumiem veidoja biļešu tirdzniecības ieņēmumi, kas pērn salīdzinājumā ar 2017.gadu palielinājušies par 20,4%, sasniedzot 15,9 miljonus eiro.

Ar "Elron" vilcieniem veikto braucienu skaits pērn sasniedza 7,7 miljonus, kas ir par 4,4% vairāk nekā iepriekšējā gadā, liecina kompānijas gada pārskats.

Uzņēmumā norādīja, ka biļešu ieņēmumu kāpumu veicināja biļešu cenas pieaugums par apmēram 5% un lētāko sezonālo biļešu izmantojuma kritums, tādēļ pieauguši vidējie ieņēmumi no viena brauciena. Tāpat cilvēki biežāk izmantoja vilcienu pārbraucieniem starp lielākām pilsētām, kā arī pārvietojās pirmajā klasē, kas nozīmē, ka garāks bija vidējais brauciens un par to samaksātā summa bija lielāka.

Valsts subsīdijas Igaunijas pasažieru vilcienu operatoram pērn sasniedza 22,1 miljonu eiro, kas ir par 42,6% vairāk nekā 2017.gadā, bet uzņēmējdarbības izdevumi gada izteiksmē pieauga par 34% un bija 44,8 miljoni eiro.

Izdevumu lielāko daļu veidoja dzelzceļa infrastruktūras izmantošanas maksa, kas pērn bija 19,6 miljoni eiro, veidojot 43,8% no kopējiem uzņēmuma izdevumiem. Darbaspēka izmaksas sasniedza 7,6 miljonus eiro, bet enerģijas un degvielas izmaksas - septiņus miljonus eiro, savukārt fiksēto aktīvu nolietojuma un norakstīšanas izdevumi sasniedza 5,6 miljonus eiro.

Uzņēmuma gada pārskatā norādīts, ka 2018.gadā "Elron" bija 319 pilnas slodzes darbavietas, kuru vidējie ienākumi mēnesī bija 1490 eiro.

"Elron" ieņēmumi pirms procentiem un nodokļiem (EBIT) pērn bija 522 tūkstoši eiro pretstatā 2,2 miljoniem eiro 2017.gadā, bet zaudējumi saistāmi ar 5,8 miljonu eiro finanšu līzinga procentu maksājumu.

"Eesti Liinirongid" ir elektrisko un dīzeļvilcienu operators visiem Igaunijas iekšzemes pasažieru vilcienu maršrutiem. Pērn "Elron" strādāja ar 18 elektrovilcieniem sešos maršrutos un 20 dīzeļvilcieniem 11 maršrutos.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!