Jauni elektrovilcieni šogad vēl nekursēs, visus piegādās līdz 2023. gada beigām
Foto: "Škoda Transportation"

AS "Pasažieru vilciens" un "Škoda Vagonka" a.s. (''Škoda Group" uzņēmums) vadība ir parakstījusi grozījumus līgumā par piepilsētas elektrovilcienu un to aprīkojuma piegādi un personāla apmācību. Pirmie 23 elektrovilcieni tiks piegādāti 2023. gada pirmajā pusgadā, atlikušie deviņi – nākamā gada 4. ceturksnī.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

Sākotnēji pirmos elektrovilcienus bija plānots piegādāt jau 2022. gada pirmajā pusgadā. Grozījumi ir pamatoti ar Covid-19 pandēmijas izraisīto apstākļu negatīvo ietekmi uz vilcienu ražošanu, kurus puses līguma noslēgšanas brīdī nevarēja paredzēt.

Veicot šos grozījumus, sākotnēji plānotais līguma izpildes gala termiņš saglabājas nemainīgs. AS "Pasažieru vilciens" līdz 2023. gada beigām saņems visus 32 elektrovilcienus, kuri būs pilnībā gatavi pasažieru pārvadājumiem. Vilcienu sertifikāciju, testēšanu un nodošanu ekspluatācijā veiks ražotājs.

Projekta kopējās izmaksas ir 257,889 miljoni eiro.

Katams no 32 jaunajiem elektrovilcieniem būs četri vagoni. Viena elektrovilciena garums būs 109 metri. Katrā vilcienā būs sēdvietas 436 pasažieriem. Vilcienos būs viena līmeņa iekāpšana, kas ne tikai nodrošinās pakalpojuma pieejamību ikvienam, bet arī saīsinās pasažieru apmaiņas laiku pieturvietās. Iekāpšanas uz izkāpšanas ātrumu veicinās arī platākas vilcienu durvis.

Jaunajos elektrovilcienos būs klimata kontrole, ergonomiski sēdekļi, mūsdienu prasībām atbilstošas labierīcības. Tie būs aprīkoti ar video un audio informēšanas sistēmām, jaudīgu WiFi pieslēgumu. Vilcienu gaita, salīdzot ar pašlaik lietošanā esošajiem, būs vienmērīgāka un trokšņu līmenis salonos būs zemāks. Jauno vilcienu konstruktīvais ātrums būs līdz 160 km/h (pašlaik – 130 km/h). Maksimālo ātrumu būs iespējams attīstīt vietās, kur to nākotnē ļaus dzelzceļa infrastruktūra.

Jau ziņots, ka pēc jauno elektrovilcienu iegādes AS "Pasažieru vilciens" varēs ieviest intervāla grafikus visos elektrovilcienu maršrutos. Tas nozīmē, ka darba dienu rītos un vakaros, kas tradicionāli ir noslogotākais laiks, vilcieni kursēs ik pēc 15 līdz 20 minūtēm. Paredzēts, ka ar jaunajiem vilcieniem izpildīs reisus Aizkraukles, Tukuma, Skultes un Jelgavas virzienā.

Jauni elektrovilcieni šogad vēl nekursēs, visus piegādās līdz 2023. gada beigām
Foto: "Škoda Transportation"

2001. gada dibinātā AS "Pasažieru vilciens" ir vienīgais iekšzemes sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējs, kas pārvadā pasažierus pa dzelzceļu Latvijas teritorijā. AS "Pasažieru vilciens" ir patstāvīgs valsts īpašumā esošs uzņēmums. 2021. gadā uzņēmums pārvadāja vairāk nekā 11 miljonus pasažieru, 98,9% reisu izpildot precīzi pēc vilcienu kursēšanas grafika.

Seko "Delfi" arī Instagram vai Telegram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!
Lasi vēl
 
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.