Foto: LETA
Galda spēles Latvijā vienmēr bijušas populāras, bet pandēmijas laikā tās piedzīvojušas īstu slavas gājienu. Pašmāju uzņēmuma SIA "Brain Games" un "Brain Games Publishing" vadītājs Egils Grasmanis atzīst, ka šis bijis labākais gads viņa biznesam, tomēr nav trūcis arī šķēršļu. "Mēs sev esam izvirzījuši mērķi, ka galda spēles būs numur viens hobijs Baltijā. Tur vēl ir daudz, ko darīt, jo vēl joprojām saskaramies ar stereotipiem, ka galda spēles ir bērnu nodarbe, ka tas ir nenopietns izklaides veids," stāsta Grasmanis. Tāpēc šovasar Aspazijas bulvārī atklāta arī galda spēļu kafejnīca.

Uzņēmuma paspārnē esošās spēļu izdevniecības "Brain Games Publishing" radītā bērnu galda spēle "Ice Cool" (un "Ice Cool 2") iekarojusi arī pasaules tirgus un ieguvusi nozares augstāko apbalvojumu. Grasmanis stāsta: lai arī uzņēmuma 17 pastāvēšanas gadu laikā saņemti piedāvājumi "Brain Games" pārdot, viņš to nevēlas, jo vēl esot ideju pilns un gribētu atkal sajust jaunas spēles panākumus.

Uzņēmuma radīto spēļu ražošana notiekot Ķīnā, tāpēc pandēmijas radītie šķēršļi un piegāžu cenu pieaugums pat vairāk nekā četras reizes jauno spēļu ražošanu ne tikai aizkavējis, bet arī ļoti sadārdzinājis. Tomēr, kā stāsta Egils Grasmanis, jaunu spēli pēc ilgāka pārtraukuma plānots izdot septembrī, bet vēl vairākas gaida savu kārtu.

Kāds bija aizvadītais mājsēdes gads galda spēļu biznesā? Vai piedzīvojāt pieprasījuma pieaugumu?

Ja runājam par vietējo tirgu, kas mūsu gadījumā ir Baltija, tad pagājušais gads viennozīmīgi bijis līdz šim labākais. Galda spēles piedzīvoja kāpumu visos tirgos. Ja runājam par industriju kopumā, lielais izaicinājums bija tas, ka pagājušajā gadā gandrīz nebija jaunu spēļu, jo nenotika izstādes, kur tiek prezentētas jaunās galda spēles.

Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.

Lūdzu, uzgaidi!

Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...

Loading...

Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!