Foto: LETA

Uzņēmumiem jādomā ne tikai par savu, bet arī valsts kopējo izaugsmi, ceturtdien elektronisko sakaru sniedzēja "Lattelecom" konferences ""Lattelecom" diena" atklāšanā norādīja uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Juris Gulbis.

Viņš vērsa uzmanību uz to, ka Latvijas ekonomikā atkal ir vērojama izaugsme, tādēļ sabiedrībai jāsaprot, kā šādos izaugsmes apstākļos darboties. "Tajā brīdī, kad uzņēmējs nodibina savu kompāniju, visi cer, ka tas ilgu un veiksmīgu laiku izdzīvos. Protams, to es visiem arī novēlu. Taču jāsaprot – lai jūsu uzņēmums būtu veiksmīgs, arī visai valstij kopumā jābūt veiksmīgai. Jāsaprot, kā jūsu bizness ietekmē sabiedrību, vidi, kurā mēs dzīvojam, kā tas ietekmē darbiniekus un kā tas ietekmē valsts konkurētspēju kopumā," sacīja Gulbis.

"Lattelecom" vadītājs uzsvēra, ka uzņēmumiem jādomā par korporatīvo ilgtspēju, tādēļ svarīgi, lai kompānijas darbinieki justos apmierināti. "Šī tēma, protams, ir ļoti aktuāla brīdī, kad mums jāsaskaras ar to, ka cilvēki meklē laimi citur, brauc lasīt sēnes un vēl kaut kādas dīvainas lietas darīt tā vietā, lai strādātu savā dzimtenē un celtu dzimtenes ekonomiku. Protams, ka galvenais, kā to ietekmēt, ir pozitīva personāla politika," pastāstīja Gulbis un piebilda, ka tas ir arī ļoti liels ierocis cīņā pret konkurentiem.

Savukārt par iespēju, kā ietaupīt uzņēmumam kopumā, Gulbis minēja zaļo domāšanu un vides aizsardzību, ko būtu svarīgi attīstīt kompānijās. Viņš teica, ka, uzņēmumiem pārejot no papīra rēķiniem uz elektroniskajiem, ietaupās gan naudas, gan laika, gan arī cilvēku resursi, un tiek arī saudzēta daba. Pēc Gulbja sacītā, "Lattelecom" ir pusmiljons klientu, un papīra rēķinu piegāde prasa ļoti lielus naudas, laika un cilvēku resursus, tādēļ uzņēmums 2011.gadā sācis klientiem piegādāt elektroniskos rēķinus. "Protams, ka paši no sevis viņi visi negrib iet uz elektroniskajiem rēķiniem. Viņi ir jāpiespiež. Kā mēs to piespiedām? Mēs sākām viņiem prasīt naudu par papīra rēķiniem, ko bankas jau savā laikā bija veiksmīgi izdarījušas un piedāvājām arī dažādus bonusus par to, ka viņi pāriet uz elektronisko norēķinu kārtību," klāstīja Gulbis.

Vienlaikus viņš atzina, ka sabiedrībā pastāv arī digitālā plaisa, kas tos iedzīvotājus, kuri neprot apieties ar modernajām tehnoloģijām, nošķir no tiem, kas prot. "Cilvēki, kas nav iesaistīti sabiedriskajā dzīvē savā valstī, kā mēs zinām, dodas kaut kur prom," minēja Gulbis un piebilda, ka tādējādi tiek kaitēts arī valsts kopējai attīstībai. Viņš uzsvēra, ka ir svarīgi veidot programmas šīs digitālās plaisas samazināšanai.

"Lattelecom" piedāvā integrētus elektronisko sakaru un informācijas tehnoloģiju (IT) pakalpojumus, sniedz telekomunikāciju, tīklu projektēšanas un izbūves pakalpojumus, nodrošina datu pārraides un IT infrastruktūras risinājumus, interneta un kontaktu centra pakalpojumus, kā arī biznesa procesu ārpakalpojumus. Kompānijas īpašnieki ir Latvijas valsts (51%) un skandināvu "TeliaSonera" (49%).

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!