'Latvijas dzelzceļā' problēmas jārisina Linkaitam kopā ar LDz vadību, atzīmē Kariņš
Foto: DELFI Aculiecinieks

Situācija VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) ir jārisina satiksmes ministram Tālim Linkaitam (JKP) sadarbībā ar uzņēmuma vadību, pirmdien žurnālistiem sacīja Ministru prezidents Krišjānis Kariņš (JV).

Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

Viņš uzsvēra, ka no valsts interešu viedokļa, ir svarīgi, lai LDz attīstās un piesaista vairāk klientu, tomēr šie jautājumi ir satiksmes ministra un LDz vadības kompetencē.

"Cik lielam ir jābūt uzņēmumam, cik daudz darbiniekiem tajā jābūt, kādam jābūt atalgojumam, tas viss ir ministra un uzņēmuma vadības kompetencē," uzsvēra Kariņš.

Vienlaikus premjers norādīja, ka viņš ar Linkaitu plāno pārrunāt LDz paziņojumu par uzņēmuma darbinieku atlaišanu.

Jau ziņots, ka LDz līdz šā gada beigām plāno pārtraukt darba tiesiskās attiecības ar aptuveni 1500 darbiniekiem, informēja uzņēmuma pārstāve Ella Pētermane.

Viņa norādīja, ka 2019. gads gan koncernam, gan visai Latvijas transporta un tranzīta nozarei ir bijis satricinājumiem bagāts - gan fosilo izejvielu cenu samazinājuma globālajos finanšu tirgos un attiecīgi mazāka to pārvadājumu apmēra dēļ, gan arī reģiona ekonomiskās un politiskās situācijas dēļ ir pieredzēts būtisks ienākošo un izejošo kravu apmēra samazinājums.

LDz valdes priekšsēdētājs Māris Kleinbergs pauda, ka, ņemot vērā pašreizējās un arī prognozējamās starptautisko kravu pārvadājumu tendences, LDz pārskata arī visus tehnoloģiskos procesus, lai maksimāli efektīvi nodrošinātu pamatfunkciju - dzelzceļa transporta infrastruktūras uzturēšanu atbilstoši visiem Latvijas un starptautiskajiem drošības un kvalitātes standartiem.

Turklāt, ņemot vērā kravu pārvadājumu negatīvās tendences un nepieciešamību būtiski paaugstināt LDz saimnieciskās darbības efektivitāti, tādējādi stabilizējot uzņēmumu, līdz ar uzņēmuma pamatdarbības nodrošināšanas izmaksu būtisku samazinājumu, uzņēmums līdz 2020. gada beigām plāno pārtraukt darba tiesiskās attiecības ar aptuveni 1500 darbiniekiem.

Darbinieku skaita samazināšanu plānots īstenot vairākos posmos, tostarp ceturtdien LDz ir iesniedzis attiecīgo informāciju Nodarbinātības valsts aģentūrai. "Mēs darām visu iespējamo, lai darbinieku skaita samazināšana būtu maksimāli caurspīdīga un darbiniekiem draudzīga, un šis process tiks sākts ar LDz administrācijā strādājošo darbinieku skaita optimizāciju," uzsvēra Kleinbergs.

LDz šogad 1. janvārī strādāja 6265 darbinieki, savukārt visa LDz koncerna darbinieku skaits šā gada sākumā sasniedza 9950 cilvēkus.

"Latvijas dzelzceļš" ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un koncerna "Latvijas dzelzceļš" valdošais uzņēmums.

Koncernā ietilpst arī sešas meitassabiedrības - "LatRailNet", kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, "LDz Cargo", kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmums "LDz infrastruktūra", ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmums "LDz ritošā sastāva serviss", apsardzes uzņēmums "LDz apsardze", kā arī loģistikas uzņēmums "LDz loģistika".

Seko Delfi arī Instagram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!

Tags

Krišjānis Kariņš Latvijas dzelzceļš LDz Cargo Nodarbinātības valsts aģentūra
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form