Foto: PantherMedia/Scanpix

Gatavojoties "Lidl" ķēdes veikalu atvēršanai ceturtdien, 7. oktobrī, uzņēmums ir paziņojis par vairāku produktu tirdzniecību par samazinātu cenu. Viens no tiem, ko iedzīvotāji vairāk apspriež sociālajos tīklos, ir banāni.

"Lidl" ir izziņojis, ka pirmajās veikalu ķēdes atvēršanas dienās Latvijā banānu cena tiks samazināta līdz 39 centiem par kilogramu. Tāpat salīdzinoši zemas cenas paredzētas arī vairākiem citiem produktiem.

Līdz ar to uz jaunā konkurenta ienākšanu tirgū arī citi mazumtirgotāji ir reaģējuši ar vairākām akcijas precēm. Piemēram, "Maxima" veikalu ķēdes produktu piegādātāja no internetveikala "Barbora" mājaslapā banānu cena norādīta arī 39 centi par kilogramu, lai arī prece otrdien, 5. oktobrī, internetveikalā nav pieejama.

Savukārt "Rimi" veikalos 6. oktobrī akcijas ietvaros banānu cena plānota 29 centu par kilogramu apmērā. "Delfi" aculiecinieki ziņo, ka arī vairākās citās veikalu ķēdēs ir būtiski samazināta banānu cena.

"Rimi Latvia" pārstāvis Juris Šleiers skaidro, ka tradicionāli "Rimi" Iepirkšanās dienu laikā uzņēmums piedāvā dažādas akcijas, piedāvājumu segmentējot dažādās kategorijās, sākot ar augļiem un dārzeņiem, beidzot ar nepārtikas piedāvājumu. "Arī šoreiz "Rimi" piedāvās daudzas lielas produktu atlaides, to skaitā banānus 0,29 eiro un "Rimi" privātās preču zīmes malto gaļu par 0,99 eiro," skaidro Šleiers.

Pēdējā gada laikā līdz ar Covid situāciju valstī bija ļoti būtiski mainījušies iepirkšanās paradumi – cilvēki daudz vairāk gatavo ēdienu mājās, līdz ar to arī mainījās pieprasījums atsevišķās kategorijās un bija nepieciešami sortimenta papildinājumi dažādās kategorijās. Šobrīd grūti komentēt, atzīst Šleiers, kā jaunā konkurences situācija ietekmēs tirgu, taču jāņem vērā, ka ikvienam klientu segmentam ir savas vajadzības un lojalitāti zīmolam nenosaka tikai cena. Pētījumi liecina, ka tikpat liela nozīme ir mazumtirdzniecības zīmola korporatīvajai atbildībai, attieksmei pret saviem darbiniekiem un uzņēmuma investīcijām vietējo kopienu atbalstā.

Jau vēstīts, ka šogad vasarā "Lidl" aktīvi meklēja darbiniekus un veikala pārstāvji augusta izskaņā vēstīja, ka teju visi nepieciešamie darbinieki ir atrasti. "Lidl" ir pārstāvēts 30 pasaules valstīs ar vairāk nekā 10 500 veikaliem. Baltijas valstīs pašlaik "Lidl" veikali strādā tikai Lietuvā. Kompānija "Lidl Latvija" reģistrēta 2016. gada oktobrī, un tās pamatkapitāls ir 251,5 miljoni eiro, liecina "Firmas.lv" informācija. Kompānijas vienīgais īpašnieks ir Vācijas "C E - Beteiligungs-GmbH".

"Lidl Latvija" pagājušajā finanšu gadā, kas ilga no 2020. gada 1. marta līdz šā gada 28. februārim, strādāja ar 722 955 eiro apgrozījumu, kas ir 16,4 reizes vairāk nekā gadu iepriekš, savukārt kompānijas zaudējumi pieauga 2,1 reizi, sasniedzot 51,59 miljonus eiro, liecina "Firmas.lv" informācija.

Ekrānšāviņš no "lidl.lv".

Ekrānšāviņš no "barbora.lv".

Ekrānšāviņš no "rimi.lv".

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!