Lietotu automašīnu tirgus Latvijā turpina sarukt, intervijā sacīja Auto asociācijas viceprezidents Ingus Rūtiņš.

"Samazinājums turpinās. Šogad sešos mēnešos tas ir 9%, kas ir pat lielāks kritums, nekā pagājušā gada dažos pēdējos mēnešos. Pats par sevi gan šis skaitlis neko neizsaka un būtu jāiedziļinās auto vecuma segmentos. No vienas puses, sliktā ziņa ir, ka visvairāk ir samazinājies lietoto auto segments vecumā līdz 10 gadiem, mazāk segments vecumā virs 10 gadiem. Tas nozīmē, ka autoparka vidējais vecums ir pieaudzis. No otras puses, visvairāk ir mazinājies lietoto automašīnu skaits 1-4 un 5-7 gadu vecuma segmentā. Ņemot vērā norises jauno automašīnu tirgū, ir pamats domāt, ka būtiskai daļai šo automašīnu īpašnieku izvēle ir pārcēlusies uz jauniem auto," klāstīja Rūtiņš.

Pēc viņa teiktā, iemesls tam ir finansējuma pieejamība, maksātspējas uzlabošanās. "Sliktā lieta savukārt ir tā, ka viņu vietā neviens nav stājies, proti, tie, kuri lieto par 10 gadiem vecākas automašīnas, nav izvēlējušies pāriet uz, piemēram, piecgadīgiem spēkratiem. Arī tam ir savi iemesli, jo, iespējams, tas jau ir cits sabiedrības segments, kam ienākumi īpaši nav mainījušies. Tāpat sava nozīme var būt ļoti iemīļotiem auto modeļiem, kuriem ir savi sekotāji, neraugoties uz to vecumu," skaidroja Auto asociācijas viceprezidents.

Lietoto automašīnu tirgū pirmreizējās reģistrācijas attiecībā starp juridiskām un privātpersonām ir 20 pret 80. "Te gan var būt darījumi, kad automašīnu ir ievedis uzņēmums, bet tā jau uzreiz tiek reģistrēta uz gala lietotāja jeb pircēja vārda. Uzņēmumiem šāda iespēja ir. Vienlaikus ir skaidri redzams, ka uzņēmumiem interesē automašīnu segments līdz septiņu gadu vecumam. Vecākas automašīnas jau gandrīz pilnībā ir privātpersonu īpašumā," piebilda Auto asociācijas projektu vadītājs Pēteris Rubulis.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!