Foto: LETA
Kandidāti uz nacionālās lidsabiedrības "airBaltic" vadītāja amatu tiks apzināti pēc vienošanās noslēgšanas ar kompānijas privāto akcionāru "Baltijas Aviācijas sistēmas" (BAS), pastāstīja Satiksmes ministrijas (SM) valsts sekretārs Anrijs Matīss.

Viņš teica, ka patlaban nav zināmi iespējamie pretendenti uz "airBaltic" nākamā vadītāja vietu. "Pašlaik nav jēgas apzināt nopietnus kandidātus, kamēr nav parakstīta abpusējā vienošanās," sacīja Matīss, vienlaikus norādot – arī pašas aviokompānijas pārstāvju vidū ir varoši darbinieki, kuri spētu uzņemties kompānijas vadības pienākumus un nodrošināt tās darbību uz laiku, kamēr tiek atrasts "airBaltic" nākamais vadītājs.

SM valsts sekretārs klāstīja, ka juristi joprojām gatavo vienošanos ar BAS, kuru paredzēts izskatīt otrdienas, 20.septembra, valdības sēdē. Viņš uzsvēra, ka būtiskākais, kas valdības sēdē tiks skatīts, būs nosacījumi, kā tiks izpildīti valsts iepriekš izvirzītie noteikumi. "Svarīgākais jautājums valdībā būs par kontroles atgūšanu kompānijā un kompānijas vadības nomaiņu," piebilda Matīss.

Jau vēstīts, ka "airBaltic" jāpalielina pamatkapitāls, taču valdība un BAS vairākas nedēļas nespēja panākt par to kopīgu vienošanos. Valdība 23.augustā nolēma, ka Latvijas valsts piedalīsies "airBaltic" glābšanā, taču izvirzīja tam vairākus nosacījumus, tostarp to, ka jāpanāk "airBaltic" vadības maiņa, jāveic grozījumi statūtos, panākot tajos Komerclikuma nosacījumus, un jāveic izmaiņas akcionāru sadarbības līgumā, lai valstij būtu lielāka ietekme, kā arī lidostai "Rīga" jābūt bāzes lidostai, kas nodrošinātu, ka kompānija darbojas Latvijā.

Tāpat ziņots, ka BAS 16.septembrī piekrita valdības izvirzītajiem nosacījumiem aviokompānijas pamatkapitāla palielināšanai un par "airBaltic" tālāko likteni valdība paredzējusi lemt otrdien, 20.septembrī.

Iepriekš Matīss atzina – ja valdība 20.septembrī atbalstīs panākto vienošanos ar BAS par izmaiņām lidsabiedrības darbībā, izmaiņas varētu notikt nedēļas laikā.

"airBaltic" veic tiešos lidojumus no trim Baltijas valstu galvaspilsētām – Rīgas, Viļņas un Tallinas, kā arī nodrošina aviosatiksmi vairākos iekšzemes maršrutos Somijā. "airBaltic" neauditētie zaudējumi pērn bija 34,2 miljoni latu pretēji peļņai 2009.gadā.

"airBaltic" dibināts 1995.gadā, tā lielākie akcionāri ir Latvijas valsts ar 52,6% akciju un BAS ar 47,2% akciju, kas tās 2009.gada sākumā iegādājās no SAS. BAS 50% kapitāldaļu pieder "airBaltic" prezidentam un izpilddirektoram Flikam, bet vēl 50% – Bahamu salās reģistrētai kompānijai "Taurus Asset Management Fund Limited".

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!