Foto: Reuters/Scanpix/LETA
Jūras konteineru pārvadājumu cenas sasniegušas rekordaugstu līmeni aptuveni 18 mēnešus kopš koronavīrusa pandēmijas uzliesmojuma, kas smagi skāra jūras loģistikas uzņēmumus un paaugstināja pieprasījumu, teikts konsultāciju uzņēmuma "Sea Intelligence" ziņojumā.

Konteineru fraktēšanas cenas gada laikā vairāk nekā trīskāršojušās un sasniegušas gandrīz 7000 dolāru (5900 eiro) braucienam no Ķīnas uz ASV rietumu piekrasti.

Savukārt konteinera fraktēšanas cena braucieam uz Eiropu pārsniegusi 10 000 dolāru, salīdzinot ar vien 1600 dolāriem attiecīgajā laika periodā pērn.

Koronavīrusa pandēmija, kas sākotnēji gandrīz apstādināja globālo kuģniecību, neko labu nozarei nesolīja un izraisīja strauju pieprasījuma kritumu, norāda analītiķi.

Taču šajā situācijā netika ņemtas vērā tendences starp ASV un Eiropas patērētājiem, kuri koronavīrusa ierobežošanai paredzēto pasākumu laikā nedevās uz restorāniem un ceļojumos, bet gan tērēja naudu dažādām precēm, vairums no kurām importētas no Āzijas.

Tādējādi kuģniecības uzņēmumu finansiālais stāvoklis nekad nav bijis vēl labāks. Piemēram, Marseļā bāzētais konteinerkuģu un kuģniecības uzņēmums CMA CGM šogad pirmajā ceturksnī strādāja ar vairāk nekā divu miljardu dolāru tīro peļņu, tai esot 40 reizes lielākai nekā pērn.

"Mums principā aptrūkstas kuģu un tukšu konteineru," skaidro "Sea Intelligence".

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!