Foto: AFI

Par laikraksta "Dienas Bizness" izdevēja SIA "Dienas bizness, Izdevniecība" 100% īpašnieku kļuvis "Izdevniecības Dienas mediji" īpašnieks Edgars Kots.

Kots apstiprināja, ka iegādājies 100% uzņēmuma daļas, kas līdz šim pastarpināti piederēja Jānim Maršānam un Jānim Svārpstonam. Darījuma summu Kots atturējās komentēt, jo tā esot konfidenciāla informācija.

Taujāts par turpmāko medija darbības fokusu, Kots sacīja, ka prioritāti ir atjaunot "Dienas Biznesa" kā zīmola reputāciju, kas ir "vēsturiski mazliet sabojāta". "Pirmais solis līdz ar īpašumtiesību izmaiņām ir uzlabot "Dienas Bizness" reputāciju. Darīsim visu, lai maksimāli atgrieztu "Dienas Bizness" zīmolu kā vadošo ekonomikas mediju," sacīja Kots.

Viņš apliecināja, ka pagaidām redakcijas sastāvā izmaiņas nav plānotas, tai esot jāturpina strādāt un sevi jāpierāda. Taču "štati tiks samazināti administrācijā".

"Gribu, lai redakcija turpina strādāt, nekādas noteiktas izmaiņas nav plānotas. Neapšaubāmi, divu mediju ["Izdevniecība Dienas Bizness" un "Izdevniecības Dienas mediji"] sadarbībā es redzu iespēju veiksmīgi optimizēt administratīvo daļu," norādīja Kots, piebilstot, ka redakciju vēlas motivēt maksimāli interesantam un radošam darbam.

Viņš arī piebilda, ka jautājums par "Dienas bizness, Izdevniecība" piemēroto Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja (KNAB) sodu par vēlēšanu aģitācijas pārkāpumiem paliek iepriekšējo īpašnieku pārziņā, un uz Kotu kā jauno īpašnieku neattiecas.

Kompānijas iepriekšējais īpašnieks bija "SM Investīcijas", kas savukārt vienādās daļās pieder Jānim Maršānam un Jānim Svārpstonam, kas abi līdz šim bija arī "Dienas bizness, Izdevniecība" patiesā labuma guvēji.

Jau ziņots, ka KNAB nolēmis, ka laikraksta "Dienas Bizness" izdevējam SIA "Izdevniecība Dienas Bizness" valsts budžetā jāpārskaita 104 500 eiro par politisko aģitāciju, pārsniedzot tam pieļaujamos tēriņus.

Neilgi pirms 13.Saeimas vēlēšanām "Dienas Bizness" izplatīja divus speciālizlaidumus, kuros tika slavētas partijas "KPV LV" un "Saskaņa". Katrs speciālizlaidums ticis nodrukāts 800 000 eksemplāru. Kā iepriekš vēstīja Latvija Televīzija, izdevniecība apgalvojusi, ka tā bijusi daļa no laikraksta abonēšanas kampaņas, savukārt KNAB uzskata, ka tā bijusi priekšvēlēšanu aģitācija.

KNAB "Dienas Biznesam" piemēroja 1400 eiro naudas sodu. Lai neļautu jebkuram ar lielu naudu ietekmēt vēlēšanu rezultātus, tā sauktās trešās personas politiskajām reklāmām drīkst tērēt tikai aptuveni 6000 eiro, savukārt, pēc KNAB aplēsēm, "Dienas Bizness" speciālizlaidumiem tērējis daudz vairāk.

"Firmas.lv" pieejamā informācija liecina, ka SIA "Dienas bizness, Izdevniecība" reģistrēta 1993.gadā. Tās pamatkapitāls ceturtdien, 2.jūlijā, palielināts no 18 000 līdz 821 344 eiro. 2019.gadā uzņēmuma apgrozījums bija 1,384 miljoni eiro, bet zaudējumi 381 768 eiro.

Atbilstoši "Firmas.lv" informācijai uzņēmumam ir Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu parāds 6848 eiro apmērā.

Pagājušā gada rudenī "Dienas Bizness" pārtrauca iznākt kā ikdienas laikraksts. Kopš novembra tas tiek izdots iknedēļas žurnāla formātā.

Kots ir vienīgais SIA "Izdevniecība Dienas mediji" īpašnieks. Uzņēmuma pamatkapitāls ir 10,925 miljoni eiro. 2018.gadā tas strādāja ar 2 197 745 apgrozījumu un 515 870 eiro zaudējumiem.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!