Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācija joprojām neatbalsta vienotās biļešu tirdzniecības sistēmas (VBTS) ieviešanu starppilsētu pasažieru pārvadājumos, pastāstīja asociācijas izpilddirektors Imants Zālītis.

Pēc viņa teiktā, asociācija un pārvadātāji neiebilstu pret sistēmas ieviešanu, kas arī dotu reālu rezultātu, bet VBTS, kas pašlaik ieviesta reģionālajos starppilsētu maršrutos, kļūdas rādītājs ir 6% un sistēma ir nepilnīga. Viņš paskaidroja, ka asociācija neiebilst pret uzraudzību nozarē, bet sistēmai ir precīzi jāuzskaita gan ieņēmumi, gan izdevumi.

Zālītis norādīja, ka pašlaik VBTS uzskaita tikai ieņēmumus, tādējādi neizslēdz iespēju "kaut ko slēpt". Tāpat Zālītis uzsvēra, ka VBTS nav savienota ar biļešu tirdzniecības sistēmu autoostās un katra sistēma pārdotās biļetes uzskaita atsevišķi.

Jau vēstīts, ka Satiksmes ministrija (SM) budžeta konsolidācijas pasākumu ietvaros, lai spētu nodrošināt sabiedriskā transporta pakalpojumus samazināta finansējuma apstākļos, plāno ieviest vienotu biļešu tirdzniecības sistēmu, kas padarītu pārvadātāju ieņēmumus caurredzamākus, kā arī novērstu riskus valsts līdzekļu nelietderīgai izmantošanai.

SM izveidota darba grupa pašlaik vērtē VBTS pasažieru pārvadājumu kvalitāti un nepieciešamos uzlabojumus.

SM iepriekš arī norādījusi, ka, ieviešot vienotu sabiedriskā transporta biļešu tirdzniecības sistēmu, iedzīvotājiem tiks nodrošināta iespēja iegādāties un rezervēt sabiedriskā transporta biļeti uz jebkuru maršrutu tīklā esošu maršrutu vai maršruta posmu reisā jebkurā biļešu kasē. Tādējādi tiks palielinātas iespējas pārvietoties ar sabiedrisko transportu un efektīvi izplānot maršrutu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!