Foto: LETA

"Pasažieru vilciens" šogad gatavojas biļešu tirdzniecības revolūcijai, kam paredzēts nepilns miljons eiro un kas ļaus biļetes iegādāties arī internetā un mobilajā aplikācijā, intervijā norāda uzņēmuma valdes priekšsēdis Andris Lubāns.

Kā skaidro Lubāns, pasažierim ir jāpiedāvā dažādas iespējas iegādāties biļetes - pirkt tās gan internetā, gan mobilā telefona aplikācijā, gan biļešu pārdošanas automātos. Taču tad braukšanas maksas aprēķināšanas sistēmai jābūt vienkāršai, un tā tiks ieviesta, izmantojot zonu principu.

Patlaban uzņēmums strādājot pie pasažieru pārvadājumu analīzes - attālumiem, kas tiek nobraukti; pieturvietām, kur veidojas pasažieru plūsmas. Rezultātā elektrificētajā zonā pasažieriem plānots izveidot sešas līdz septiņas zonas. Arī Aizkraukles virzienā varētu būt sešas, septiņas zonas. Jūrmalas un Jelgavas virzienos varētu izveidot četras piecas zonas.

Risinājums tikšot piedāvāts Autotransporta direkcijai, kas to izvērtēs un skatīsies, kā tas ietekmēs ieņēmumus. "Ja ar direkciju vienojamies, tad grozīsim pakalpojumu līgumu un ieviesīsim jauno sistēmu. Uz direkciju plānojam doties šī gada pirmajā ceturksnī - pāris mēnešos vajadzētu tikt galā ar to, kā tas galu galā izskatīsies. Gada vidū vai otrā pusgada sākumā ceram, ka varēsim iedzīvināt zonu principu," skaidro Lubāns.

Ieviešot zonu principu, cenu ziņā izmaiņas varētu attiekties arī uz Rīgu. Ja tagad izmanto vilcienu, lai Rīgas centrā iebrauktu no vienas puses, un dodas tālāk ar otru vilcienu, jāiegādājas divas biļetes. Zonu gadījumā varētu būt, ka izmaksas būšot mazākas - nevis 1,40 eiro, kā tas ir tagad. "Pamatversijā pastāv vairākas variācijas, kādu tad īsti risinājumu piedāvāt pasažieriem. Ja pasažieris pārvietojas no pēdējās pieturas trešajā zonā uz pirmo pieturu ceturtajā zonā, tad viņam nevajadzētu maksāt tikpat daudz kā tam, kas pārvietojas pilnu divu zonu garumā. Tas nav nekas jauns, jo daudzās pasaules valstīs piepilsētās darbojas šāda zonu sistēma. Jāpaņem tas labākais, lai jaunā sistēma varētu būt vienkāršāka un saprotamāka gan pasažieriem, gan ērtāka un lētāka mums kā pārvadātājam," uzsver uzņēmuma vadītājs.

Tāpat uzņēmuma vadītājs sola, ka biļetes internetā varēs pirkt jau otrajā pusgadā.

Šī gada investīciju programmā uzņēmums ir plānojis iegādāties jaunus kases aparātus, arī mobilos kases aparātus - ap 100, izveidot jaunas kasieru darba vietas ar biļešu printeriem, kā arī sagatavot programmu nodrošinājumu, kas nepieciešams biļešu tirdzniecībai aplikācijā un internetā. Kopumā šai biļešu tirdzniecības revolūcijai paredzēts nepilns miljons eiro.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!