Piektdien, 24. maijā konkursa "Baltijas E-komercijas balva" ietvaros paziņoti labākie un inovatīvākie e-komercijas uzņēmumi. Žūrijas "Grand prix" lielo balvu un tādējādi Baltijas valstīs labākā e-komercijas uzņēmuma titulu ieguva Latvijas sporta tehnoloģiju uzņēmums "HackMotion".

Šogad žūrija vērtēja e-komercijas uzņēmumus četrās kategorijās, pievēršo uzmanību trim galvenajiem kritējiem: lietotāju pieredzei, dizainam un tehniskajai performancei. Uzvarētāju starpā sadalīts balvu fonds vairāk nekā 20 000 eiro vērtībā.

Lielo uzņēmumu kategorijā pirmo vietu ieguva divi uzņēmumi – Lietuvas "Baldai1/Mebeles1/Moobel1" interneta veikali un Latviju pārstāvošā apdrošināšanas sabiedrība "Balcia".

Sudraba godalgu izcīnīja Latvijas uzņēmumi "Ideal" un "Valmiermuiža", savukārt bronzas godalgu saņēma Latvijas "Tet" un Lietuvas "mynest" un "Obdeleven".

Starpniecības pakalpojumu sniedzēja SIA "Joom", kas tirgotājiem dod iespēju pārdot savas preces uzņēmuma mājas lapā un aplikācijā, īpašo atzinību izpelnījās uzņēmums "Baldai1 / Mebeles1 / Moobel1", kuram piešķirti 5000 eiro "Meta" platformu reklāmu atbalstam.

Vidējo uzņēmumu kategorijā dominēja Latvijas uzņēmumi "Wigiwama" un "HackMotion", kas arī ieguva Grand Prix. Sudraba godalgu izcīnīja uzņēmumi "Lulū" un "Ettetete", bet bronzu dalīja "Rimi Rīgas maratons" un aptieku tīkla "Apotheka" interneta veikals. Uzņēmuma "PHH Group" speciālbalvu – iespēju par brīvu izvietot preces interneta veikalos "220.lv", "pigu.lt" un "kaup24.ee" interneta veikalos – saņēma "Hackmotion" un Wigiwama.

Mazo uzņēmumu kategorijā par uzvarētāju tika pasludināts uzņēmums "Medon", uzņēmumu "Silmachy" un "Mil-coffee" interneta veikaliem ierindojoties otrajā vietā, savukārt bronzas godalgu saņēma "Plukt Tea". Latvijas pasta kompānija "Latvijas Pasts" speciālbalvu – bezmaksas piegādes vienu gadu, izmantojot "Latvijas Pasta" pakomātus piešķīra uzņēmumam "Silmachy".

Jauno uzņēmumu kategorijā uzvaru svinēja Latvijas uzņēmumi "Unusi" un "Urzonaifiles", kas saņēma zelta godalgu. Sudraba godalga tika piešķirta "Browmaniac" un Ourpockethero", savukārt bronza – Igaunijas uzņēmumam "PlantPower". "SEB" bankas speciālbalvu šajā kategorijā ieguva "Urzonailfiles", kas vienu gadu varēs bez maksas izmantot bankas e-komercijas maksājumu risinājumu.

Žūrijas vadītājs un digitālās aģentūras "Element Digital" rīkotājdirektors Arnis Jēkabsons norādīja, ka šogad "E-komercijas balvas" konkursā piedalījās vairāk nekā 100 e-komercijas platformas no visām Baltijas valstīm. "Mēs pārliecinājāmies par to, ka šīs labākās platformas zina, kā izmantot pareizos rīkus, izveidot augstas kvalitātes saturu un izstrādāt efektīvu vietnes dizainu. Baltijas e-komercijas uzņēmumi pilnīgi noteikti ir konkurētspējīgi, un, pievēršot lielāku uzmanību detaļām, šīs platformas spēj izcelties arī globālā mērogā," saka Jēkabsons.

"Mums ir arī vajadzīgais potenciāls, lai radītu pārsteidzošus un inovatīvus produktus, kas palīdz mums iegūt vispasaules atpazīstamību. Lai gan mūsu e-veikaliem joprojām ir pilnveidojamas jomas, jo īpaši AI un automatizācijas integrācijā, šī gada konkursa dalībnieku entuziasms un apņemšanās nepārtraukti veikt uzlabojumus ir patiesi iepriecinoša," piebilda Jēkabsons.

Konkurss "Ekomercijas Zvaigzne" pirmo reizi norisinājās 2021. gadā, un tā mērķis ir izcelt labākos e-komercijas uzņēmumus sākotnēji Latvijā, bet nu jau arī Baltijas mērogā, vērtējot trīs galvenos kritērijus: lietotāju pieredze, dizains un tehniskā performance.

E-komercijas galveno balvu iepriekšējos gados ieguvuši tādi veiksmīgi Latvijas e-komercijas uzņēmumi kā jaunuzņēmums "Selfnamed", kas klientiem sniedz iespēju izveidot savu sertificētu kosmētikas produktu līniju vai pasūtīt produktus ar sava zīmola logotipu un personalizētu dizainu, "Azeron", kas ražo un eksportē unikāla dizaina ergonomiskus datorspēļu kontrolierus, un inovatīvu velosipēdu pārvalku ražotājs "Velosock".

Seko "Delfi" arī vai vai Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!