Piedāvājuma pielāgošana var būt atslēga eksportam uz Ķīnu
Foto: Publicitātes foto

Steiga, atšķirīga kultūra un milzu kontrasti – tāds ir pirmais iespaids par miljardu valsti Ķīnu, uz kuru devās vairāki Latvijas uzņēmumi, lai veicinātu kokmateriālu ar augstu pievienoto vērtību eksportu, veidojot sadarbību ar vietējām pašvaldībām un komersantiem. Latvijas koka dārza mēbeļu ražotājam SIA “Ekju” šis tirgus ir izaicinājums, jo jāatrod vispiemērotākie produkti, pielāgojot tos pieprasījumam.

Uzņēmums dibināts 1992. gadā un guvis gan vietējo, gan starptautisko klientu uzticamību, ražojot dārza mēbeles, piknika galdus, dažādus solus un krēslus, kā arī dārza aksesuārus, piemēram, puķu kastes, sētas un dārzeņu kastes. Galvenā priekšrocība – ērta montēšana un ērta lietošana, lai sagatavošanās posms dzīves baudīšanai neprasītu daudz laika.

"Mēs ražojam ziemeļu priedes un egles dārza mēbeles, liekot uzsvaru uz praktiskumu, kalpošanas ilgumu un kvalitāti, tādējādi tuvinot cilvēkus vienu otram un arī dabai," saka SIA "Ekju" Tirdzniecības un mārketinga direktore Laura Galzone.

Eiropas klients uzņēmumam ir labi pazīstams, jo produkcija tiek vesta uz Angliju, Dāniju, Franciju, Zviedriju, Norvēģiju, Īriju, Spāniju, Nīderlandi un Islandi. Pirmie iespaidi par Ķīnu ir daudznozīmīgi. "Šis brauciens tikai nedaudz pavēra priekškaru par šo valsti un tā noteikti ir pilnīgi citādāka kultūra nekā Eiropā, kur esam pieraduši strādāt," atzīst Galzone, "taču Ķīna ir ļoti interesanta un vilinoša uzņēmējiem sava lielā iedzīvotāju skaita, ekonomikas attīstības un lielās dažādības dēļ."

Piedāvājuma pielāgošana var būt atslēga eksportam uz Ķīnu
Foto: Publicitātes foto

Uzņēmuma pārstāve norāda, ka lielākais izaicinājums ir saprast kultūras un saskarsmes īpatnības, kas būtiski atšķiras no ierastās vides. Jau pirmajās vizītes dienās bija skaidrs, ka tie produkti, kas Latvijas un Eiropas tirgos tiek pārdoti vislielākajos apjomos, visdrīzāk Ķīnā uzmanību un atzinību nepiesaistīs.

"Esam nolēmuši būtiski pārskatīt mūsu ražoto produktu piedāvājumu, lai domātu un pielāgotu to šim milzīgajam tirgum. Jāņem vērā arī tas, ka Ķīnā tikai neliela daļa iedzīvotāju var atļauties dzīvotā mājās ar dārzu un ir pirktspējīgi," saka Galzone, piebilstot, ka pasaules apdzīvotības dēļ arī Eiropā popularitāti iemanto "pilsētas dārzu" koncepts, veidojot apzaļumotas telpas un objektus urbānajā vidē, iekārtojot balkonus un atsakoties no plašiem piemājas dārziem.

Vizītes laikā uz Ķīnu tika iepazīti vairāki daudzsološi un augoši Latvijas, Igaunijas un Somijas uzņēmumi, ar kuriem turpmāk plānots uzturēt kontaktus, lai veidotu kopīgus sadarbības projektus.

Projekts "LEF Network to China" tiek finansēts pārrobežu sadarbības programmas "Interreg Central Baltic programm" ietvaros, kā mērķis ir attīstīt reģiona konkurētspējīgu ekonomiku, veicinot jaunu tirgu apgūšanu un eksportu. Saistībā ar to, ka Ķīnas biznesa specifika prasa ilgtermiņa attiecību veidošanu ar potenciālo sadarbības partneri Ķīnā, projekta formāts paredz fokusētu darbu ar konkrētiem septiņiem uzņēmumiem no Latvijas, pieciem no Somijas un septiņiem no Igaunijas. Nākamie soļi ietver dalību izstādē Ķīnā, biznesa braucienus, apmācības un mārketinga konsultācijas uzņēmumiem.

Source

Tags

Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera
Pamanījāt kļūdu?
Iezīmējiet tekstu un nospiediet Ctrl + Enter!

Stingri aizliegts DELFI publicētos materiālus izmantot citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai jebkur citur, kā arī jebkādā veidā izplatīt, tulkot, kopēt, reproducēt vai kā citādi rīkoties ar DELFI publicētajiem materiāliem bez rakstiskas DELFI atļaujas saņemšanas, bet, ja atļauja ir saņemta, DELFI ir jānorāda kā publicētā materiāla avots.

Comment Form