Foto: LETA

Konsultācijas uzņēmums "Prudentia" par finanšu investora piesaisti "airBaltic" komisijas maksas saņems, jo tai ir noslēgts līgums ar lidsabiedrību, norāda "Prudentia" vadītājs Kārlis Krastiņš.

Kā norāda Krastiņš, "labi, ka emocijas ir noliktas malā un veselais saprāts ir uzvarējis, jo valdība pieņēma pareizo lēmumu pašreizējos tirgus apstākļos". Tas esot labākais piedāvājums, kāds ir pieejams. "Runa ir par 3% no iekšzemes kopprodukta un kopumā 14 000 darbvietām. Tik nodrošina avio sektors, un "airBaltic" ir galvenais spēlētājs šajā nozarē. Tas ir ļoti svarīgs lēmums. Ja šis lēmums netiktu pieņemts, tiktu apdraudēts "Bombardier" kontrakts, un sekas būtu milzīgas. Soda sankcijas un zaudētais avanss būtu milzīga summa. Skarta tiktu arī aviācijas attīstība, un tā būtu bedrē. Valdības lēmums ir pozitīvs un apsveicams," uzsver "Prudentia" pārstāvis.

Viņš arī skaidro, ka "Prudentia" ir spēkā esošs līgums ar aviokompāniju, un tas ir atbilstošs starptautiskajiem standartiem. "Par komisijas maksām jautājumu gan nekomentēšu, tas ir konfidenciāli, taču mums ir līgums, un tas ir mūsu investors. Tur šaubu nav, un mēs esam lielu darbu ieguldījuši, lai nonāktu tur, kur esam nonākuši," uzsver Krastiņš.

Vaicāts, kā komentētu premjeres Laimdotas Straujumas (V) teikto, ka "Prudentia" varbūt nav īsti piemērots investora atrašanai, Krastiņš uzsver, ka premjeres kompetenci neapšauba. Vienlaikus viņš uzsver, ka "Prudentia" ir lielākais spēlētājs ne tikai Latvijā, bet arī Baltijā pēc noslēgto darījumu apmēra. "Skaidrs, ka Baltijā ir tikai viena pēc būtības aviokompānija, kuru mēs arī konsultējam un darām to diezgan labi. 2011.gadā, pateicoties mūsu darbam, tika izbeigts konflikts, kurš draudēja ar kompānijas bankrotu. Tāpat Briselē sniedzām konsultācijas, lai lidsabiedrību sakārtotu. Arī daudzās tiesvedības ar "Snoras" un "Krājbankas" kredītiem risinājām. Tagad jau var gudri spriest - visi smagie, grūtie darbi ir izdarīti. Tagad kapitāls arī pozitīvs un ir daudz vieglāk runāt ar investoriem," skaidro Krastiņš.

Viņš norāda, ka bija grūti piesaistīt investoru, ja arestētas akcijas. Valsts akcijas esot bijušas arestētas līdz šī gada aprīlim. Viņš piekrīt, ka ir lielās pasaules investīcijas bankas, kas specializējas aviācijā, bet "airBaltic" gadījumā esot drīzāk stāsts par to, ka darba objekts ir Latvijas infrastruktūra. "airBaltic" jau tagad esot stratēģiskais investors, un tā ir Latvijas valsts. Šis uzņēmums valstij esot vajadzīgs vairāk nekā jebkuram citam. "Jā, ir jāpiesaista stratēģiski partneri, kuriem ir pasažieri, attīstība Āzijā. Tā ir ideāla pasaule, jo neviens nenāks, un rinda nestāvēs ar stratēģiskiem investoriem, kas Latvijai stratēģiski palīdzēs," norāda "Prudentia" pārstāvis.

Vaicāts, kā vērtē premjeras Laimdotas Straujumas (V) lēmumu pieprasīt satiksmes ministra Anrija Matīsa (V) demisiju, Krastiņš norāda, ka "Straujuma rīkojās tā, kā viņai jārīkojas". "Matīsa kungu es pazīstu ilgu laiku. Man ir grūti spriest. Es arī nesaprotu, kāpēc vienu dienu investors ir labs, bet citu - slikts, tad atkal labs. Ar Matīsu visus šos gadus sadarbība no 2011.gada jūnija ir bijusi. Daudz ir kopā strādāts, un Matīss ir informēts un iesaistīts visās lietās. Grūti man komentēt pēdējā pusgada notikumus," secina Krastiņš.

Kā ziņots, Straujuma pieprasījusi Matīsa demisiju. Straujuma par to Matīsu trešdien jau mutiski informējusi.

Iemesls demisijas pieprasīšanai esot ministra novilcinātās darbības, laicīgi neiepazīstinot valdību ar nepieciešamo rīcību valsts nacionālās aviokompānijas "airBaltic" attīstībai, kā arī aviokompānijas stratēģiskā virzības uzraudzības trūkums, tādējādi, iespējams, neizmantojot visas potenciālās iespējas.

"Ministrs ir zaudējis manu uzticību. Uzskatu, ka "airBaltic" uzraudzība ir veikta neapmierinoši," pauž Straujuma.

Kā ziņots, valdība vakar atbalstīja "Prudentia" atrasto nacionālās aviokompānijas "airBaltic" finanšu investoru, Vācijas uzņēmēju Ralfu Dīteru Montāgu-Girmesu, kurš par 52 miljonu eiro ieguldījumu iegūs 20% "airBaltic" akciju, savukārt valsts aviosabiedrībā ieguldīs 80 miljonus eiro.

Iepriekš Matīss bija paudis viedokli, ka nacionālās drošības apsvērumu dēļ nebūtu vēlams izvēlēties šo konsultanta "Prudentia" atrasto "airBaltic" investoru.

Pašlaik plānots, ka "airBaltic" jaunas lidmašīnas iegādāsies no Kanādas lidmašīnu ražotāja "Bombardier". 2012.gada decembrī "airBaltic" noslēdza sākotnējo pasūtījuma līgumu ar "Bombardier" par desmit "CSeries 300" lidmašīnu iegādi ar iespēju iegādāties vēl desmit lidmašīnas. Savukārt 2014.gada jūlijā "airBaltic" izziņoja vēl trīs lidmašīnu iegādi.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!