Foto: Publicitātes attēli

Lai ieviestu un uzturētu "Rail Baltica" vienotu datu vidi (CDE) būves informācijas modelēšanas sistēmai (BIM), "RB Rail" ir noslēdzis līgumu ar ASV programmatūras risinājumu piegādātāju "Bentley Systems International Ltd", portālu "Delfi" informēja uzņēmumā.

"Rail Baltica" globālais projekts gatavojas ieviest un iestatīt mākonī balstītu CDE, kas tiks izmantota dzelzceļa līnijas projektēšanas, būvniecības un darbības posmā. Piecu gadu līguma kopējā summa ir 1,224 miljoni eiro (bez PVN), kurā ietilpst programmatūras izstrāde, ieviešana un uzturēšana, kā arī licences maksa un lietotāju apmācība. Finansējums tiek piešķirts no Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta (CEF) līdzekļiem.

Līgums sastāv no mākonī balstītas CDE izstrādes, ieviešanas un iestatīšanas, testēšanas fāzes un lietotāju apmācībām, kā arī iekļauj izvēles CDE risinājuma funkcionalitātes paplašinājumu, ja tāds ir nepieciešams klientam. Papildus piegādātājs nodrošinās licencēšanu, atbalstu un programmatūras uzturēšanu "Rail Baltica" globālajam projektam.

Aplēses rāda, ka "Rail Baltica" celtniecības darbu kulminācijā, sistēmas ikdienas lietotāju skaits varētu palielināties līdz 370 lietotājiem, apmainoties un atjauninot tehniskā projekta dokumentāciju, ieskaitot projektēšanas modeļus, rasējumus un citu tehnisko informāciju. Turklāt sistēma atbildīs augstākajiem IT drošības standartiem, lai visām iesaistītajām pusēm nodrošinātu drošu un ātru tehniskās dokumentācijas un informācijas apmaiņu.

""Rail Baltica" digitālie komponenti ir tikpat svarīgi kā fiziskā infrastruktūra. BIM izmantošana tik sarežģītā dzelzceļa projektā kā "Rail Baltica", palīdzēs nodrošināt efektīvu sadarbību starp cilvēkiem, procesiem un tehnoloģijām, kā arī palīdzēs samazināt nepieciešamību pēc darbu pārstrādāšanas, kavēšanos un neparedzētas izmaksas," saka "RB Rail" izpilddirektors Timo Rīhimeki. ""Rail Baltica" darbības fāzē BIM sniegs visu nepieciešamo informāciju tehniskās apkopes uzņēmumiem un infrastruktūras pārvaldītājam, lai nodrošinātu nepārtrauktu, drošu un rentablu "Rail Baltica" darbību," norāda Rīhimeki.

Kopumā šajā konkursā piedalījās pieci uzņēmumi - "Bentley Systems International Ltd"; "Civilpoint Oy"; apvienība "GRAITEC s.r.o.- SUDOP BRNO spol. s.r.o - PSS GRAITEC"; "ASITE SOLUTIONS Ltd"; apvienība "DCS Finland Oy" un "Pirkanmaan Mittauspalvelu Oy".

Ekonomiski visizdevīgāko priekšlikumu iesniedza "Bentley Systems International Ltd", kas nodarbina vairāk nekā 3500 ekspertu 170 valstīs, un uzņēmuma galvenā mītne atrodas Pensilvānijā, ASV. "Bentley Systems International" ir ieviesis kopējās datu vides risinājumus tādiem infrastruktūras megaprojektiem kā HS2 un "Crossrail".

Jau ziņots, ka "Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 mm) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!