Foto: Publicitātes foto

Rīgas brīvosta plāno, ka šogad kravu apgrozījums nesamazināsies un, sākot strādāt diviem jauniem kravu termināļiem, gaidāms pat kravu pieaugums, intervijā biznesa portālam "Nozare.lv" atzina ostas pārvaldes Mārketinga departamenta direktors Edgars Sūna.

Šogad diezgan droši var teikt, ka kravu būs vairāk. Pamatojums tam ir šāds - šogad Rīgas brīvostā darbu sāk divi jauni termināli. Jau pērn darbu sāka "Riga Fertilaizer Terminal".

"Uzņēmuma iesniegtās biznesa plāna prognozes liecina, ka tas plāno apkalpot pusotru līdz divus miljonus tonnu gadā. Tas nāks klāt jau esošajām kravām, lai gan kaut kāda daļa jau pirms tam tika transportēta caur Rīgas ostas uzņēmumu "Alpha osta", kas ir otrs minerālmēslu terminālis Rīgas ostā, kas apkalpo analogu produktu. Arī kompānija SIA "Senpasaule", kas blakus konteinera terminālim Kundziņsalā šogad sāks graudu produkcijas pārkraušanu, plāno paplašināt darbību. Šajā terminālī plānots pārkraut vismaz pusmiljonu, 700 000 tonnu kravu. Tas ir apjoms, ko arī varam skaitīt klāt," uzsver ostas pārstāvis.

Viņš skaidro, ka plānots saglabāt arī pašreizējās tradicionālās kravas. Tāpat, ņemot vērā, ka pērn ir palielinājušies konteinerkravu apjomi, arī šogad šajā segmentā tiekot plānots mērens pieaugums.

"Domāju, ja nākamgad janvārī man būs jāstāsta par šī gada rezultātiem, teikšu, ka ir neliels, tomēr pluss, salīdzinot ar 2013.gadu," uzsver Sūna.

Kā ziņots, pagājušajā gadā, salīdzinot ar 2012.gadu, Latvijas ostu kravu apgrozījums samazinājies par 6,3% līdz 70,48 miljoniem tonnu.

Pērn Rīgas ostā pārkrauti 35,46 miljoni tonnu kravu, un tas ir par 1,6% mazāk nekā pērn. Ventspilī pārkrauti 28,76 miljoni tonnu, kas ir par 5,2% mazāk nekā pērn 2012.gadā, bet Liepājā pārkrauti 4,84 miljoni tonnu, un tas ir par 34,9% mazāk nekā pērn.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!