Šonedēļ tiek pabeigta jaunā ielidošanas termināla būvniecība starptautiskajā lidostā Rīga - kopumā šajā projektā ieguldīti apmēram 4 miljoni latu, no kuriem 3 000 000 ir būvdarbu izmaksas. Raksta "Dienas Bizness".
Ielidošanas termināla būvniecību kā ģenerāluzņēmējs veica būvfirma PBLC pēc LR Satiksmes ministrijas un VAS Starptautiskā lidosta Rīga pasūtījuma; ēkas projekts tika izstrādāts arhitektu birojā Arhis.

Satiksmes ministrijas Investīciju un tranzītu politikas departamenta direktors Vigo Legzdiņš atzīmēja, ka projekta realizāciju izdevies veikt bez kredītresursu piesaistīšanas, kā finansējuma avotu izmantojot speciālo budžetu. Līdzekļi tajā tiek uzkrāti no 1997. gadā ieviestās t. s. izlidošanas nodevas - Ls 12 no katra izlidojošā pasažiera. V. Legzdiņš paskaidroja, ka šābrīža pasažieru plūsma speciālajā budžetā nodrošina gadā vidēji 2 000 000 latu lielus ieņēmumus.

Jaunā ielidošanas termināla būvniecību būvfirma PBLC veikusi rekordīsā laikā - 6,5 mēnešos -; pirms tam vēl mēnesis bija nepieciešams termināla vecā korpusa nojaukšanai. Kopumā objekts ir pabeigts divas nedēļas ātrāk par līgumā noteikto termiņu - šā gada 30. decembri.

«Skaidrs, ka pašreizējai pasažieru plūsmai - gadā tā ir vidēji 560 000 cilvēku - ielidošanas termināls pagaidām ir par lielu, taču tā būvniecība ir jāuztver kā ilgtermiņa ieguldījums. Orientējamies, ka jau 2015. gadā starptautiskā lidosta Rīga apkalpos trīsreiz vairāk pasažieru nekā tagad. Katrā ziņā turpmākos 20 - 25 gadus lidostas ielidošanas termināla problēma būs atrisināta,» tā uzskata Vigo Legzdiņš.

Kā nākamais posms lidostas Rīga rekonstrukcijā paredzēta jauna izlidošanas termināla un t. s. lidmašīnu stāvvietas būvniecība.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!