Foto: LETA

Latvijā nav nepieciešamības pēc radikālām ostu pārvaldības reformām, pirmdien vizītes laikā Liepājā atzina satiksmes ministrs Aivis Ronis.

"Liepājas osta ir labs piemērs – balanss starp valsti, pašvaldību un privāto sektoru strādā ļoti labi. Par to liecina ostas rādītāji – kravu pieaugums. Arī attiecībā uz citām ostām neredzu nekādas vajadzības pēc ļoti radikālām reformām," sacīja Ronis.

Vienlaikus viņš norādīja, ka valdība apņēmusies uzlabot – padarīt caurredzamāku – ostu pārvaldības modeli un Satiksmes ministrija patlaban pie tā strādā.

Ronis piebilda, ka ir svarīgi izvairīties no ostu darba pārākas politizēšanas. "Galvenais ir panākt izvairīšanos no nevajadzīgas partiju politikas ieviešanas ostu pārvaldes darbā," uzsvēra satiksmes ministrs.

Ministrs arī pauda uzskatu, ka jauna institūcija, kas centralizēti pārvaldītu ostas, valsts līmenī nav nepieciešama.

Liepājas domes un Liepājas speciālās ekonomiskās zonas (SEZ) vadība satiksmes ministru iepazīstināja ar Liepājas ostā īstenotajiem un plānotajiem projektiem. Ronis uzklausīja arī ostas uzņēmumu pārstāvjus, kuri informēja ministru par dažādām problēmām, tostarp nepieciešamību palielināt Liepājas dzelzceļa stacijas kapacitāti kravu apkalpošanā, kā arī par dzelzceļa vagonu trūkumu.

"Par spīti krīzei, visas ostas ir kāpinājušas kravu apgrozījumu. Arī uzņēmums "Latvijas dzelzceļš" strādājis ar rekordlielu kravu pārvadājumu apmēru. Taču pašlaik esam paši savas izaugsmes upuri – potenciāls ostās ir lielāks nekā tā infrastruktūra, kuru esam līdz šim cēluši un veidojuši. Tāpēc ir divi būtiski uzdevumi – piesaistīt vairāk līdzekļu tieši infrastruktūras modernizācijai un jaudu kāpināšanai satiksmes jomā, kā arī panākt efektīvāku pašu šīs saimniecības pārvaldīšanu,"teica satiksmes ministrs.

Aģentūra BNS jau vēstīja, ka Satiksmes ministrija (SM) līdz šā gada 1.jūnijam plāno sagatavot izvērtējumu par esošā ostu darbības pārraudzības modeļa efektivitāti. Atbilstoši valdības deklarācijai SM rīcības plānā iekļauts uzdevums līdz šā gada 1.jūnijam sagatavot izvērtējumu par esošā ostu darbības pārraudzības modeļa efektivitāti un priekšlikumus efektivitātes uzlabošanai, kā arī pārvaldes neatkarības un profesionalitātes stiprināšanai.

TV3 raidījums "Nekā personīga" iepriekš ziņoja – lai izskaustu korupciju un necaurredzamu lēmumu pieņemšanu, Zatlera Reformu partijas valdes locekle Sandra Sondore-Kukule iecerējusi vērienīgu Latvijas ostu reformu. Saskaņā ar sniegto informāciju reformas mērķis ir izveidot Latvijas lielajām ostām vienotu valsts pārvaldi. Cik lielu pastāvību saglabātu ostu valdes, vēl nav nolemts, bet tām savi lēmumi būs jāsaskaņo ar Rīgu. Tas novērsīšot necaurredzamu lēmumu pieņemšanu un samazināšot neveselīgo konkurenci.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!