Foto: Latvijas autoceļu uzturētājs
Mainīgo laikapstākļu un temperatūras svārstību dēļ šogad atšķirībā no citiem gadiem bedru remonts uz asfalta seguma autoceļiem sākts pakāpeniski, nevis vienlaicīgi visā valsts teritorijā, informēja Latvijas autoceļu uzturētāja sabiedrisko attiecību speciālists Miks Lūsis.

Bedru remontdarbi uz asfalta seguma autoceļiem visā valsts teritorijā uzsākti šonedēļ, bet daļā teritorijas, kur laikapstākļi bija labvēlīgi, bedres jau ir aizlāpītas.

Remontdarbi uz asfalta seguma ceļiem tiek veikti prioritārā secībā – vispirms remontē galvenos un svarīgākos reģionālos autoceļus jeb tos, kur noteikta augstākā – A – uzturēšanas klase.

Plānots, ka bedru remontu šogad veiks aptuveni 400 darbinieku jeb 90 remontbrigādes.

Šogad no 1. janvāra līdz 30. aprīlim uz asfaltbetona segumu ceļiem veikta bedrīšu aizpildīšana ar karsto asfaltbetonu kopumā 2 806 kvadrātmetru platībā, tostarp uz galvenajiem autoceļiem – 160 kvadrātmetru –, reģionālajiem – 1 520 kvadrātmetru –, bet vietējiem – 1 126 kvadrātmetru platībā.

Remontdarbu vietās tiek noteikti īslaicīgi satiksmes ierobežojumi. Lokāli tiek sašaurināta brauktuve un ierobežots braukšanas ātrums. Aicinām autovadītājus ievērot ātruma ierobežojumus un distanci starp transportlīdzekļiem.

Bedrīšu aizpildīšana ar šķembām un bitumena emulsiju veikta kopumā 11 276 kvadrātmetru platībā, tostarp – uz galvenajiem autoceļiem 1 641 kvadrātmetra, reģionālajiem 7 850 kvadrātmetru un vietējiem 1 785 kvadrātmetru platībā.

Bedrīšu aizpildīšana ar auksto asfaltbetonu veikta 11 562 platībā, tostarp, – uz galvenajiem autoceļiem 1595 kvadrātmetru, uz reģionālajiem 7385 kvadrātmetru, bet uz vietējiem 2582 kvadrātmetru.

Saskaņā ar normatīvajiem aktiem, bedru remonts uz A uzturēšanas klases autoceļiem jāveic līdz 1. jūnijam, uz B uzturēšanas klases autoceļiem līdz 15. jūnijam, uz C un D uzturēšanas klases autoceļiem līdz 1. jūlijam. Bedres, kas rodas no jauna tiek remontētas visa gada garumā.

Valsts autoceļi ir sadalīti dažādās uzturēšanas klasēs (A – augstākā uzturēšanas klase, B, C, D – zemākā uzturēšanas klase) un tiek uzturēti prioritārā secībā. Uzturēšanas klases ir noteiktas ņemot vērā autoceļu klasifikāciju – valsts galvenie, reģionālie, vietējie autoceļi –, kā arī transportlīdzekļu satiksmes intensitāti.

LAU veic gandrīz 200 dažādus ikdienas uzturēšanas darbus uz valsts autoceļiem. Uzturamo valsts autoceļu kopgarums ir vairāk nekā 20 000 kilometru, no tiem vairāk nekā 8 000 kilometru autoceļu ir ar melno segumu un gandrīz 12 000 kilometru ir grants autoceļu, kā arī ikdienas uzturēšanas darbi tiek veikti uz vairāk nekā 900 tiltiem.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!