Foto: Shutterstock
Nu jau vairākas nedēļas vai ik dienas medijos lasāmi brīdinājumi par stipru karstumu, ko katrs cenšas pārlaist kā nu māk - gan veldzējoties ūdenstilpnēs, gan pieplokot pie ventilatora vai kondicioniera. To, ka pēdējie divi palīgrīki vēsuma tveršanai kļuvuši ļoti pieprasīti, atzīst arī tirgotāji, stāstot, ka mēneša laikā pieprasījums audzis pat četras un piecas reizes, bet pagaidām ierobežotā daudzumā ierīces vēl esot pieejamas, lai arī izvēle var nebūt liela.

Tirdzniecības centra internetā "220.lv" mārketinga un komunikācijas vadītāja Līga Bubko "Delfi Bizness" pastāstīja, ka gan gaisa kondicionieru, gan arī ventilatoru pieejamību pašlaik tiek nodrošināta bez lielām problēmām, jo izveidojusies laba sadarbība ar piegādātājiem. "Tajā pašā laikā jāņem vērā, ka pieprasījums patiešām ir ļoti augsts un preces tiek izpirktas, tām vēl esot ceļā uz mūsu tirdzniecības noliktavu. Jebkurā gadījumā šobrīd cītīgi strādājam pie preču skaita papildināšanas pirmssezonas līmenī, bet augsta pieprasījuma apstākļos ir jārēķinās, ka atlikt lēmumu par pirkuma izdarīšanu nebūtu ieteicams atlikt." Bubko arī zina stāstīt, ka viņas pārstāvētajā uzņēmumā kopš jūnija sākuma ventilatoru pārdošanas apjomi ir kāpuši trīs reizes, savukārt gaisa kondicionieru palielinājušies pat četras reizes.

"Arī šobrīd pieprasījums turpina uzrādīt augšupejošu tendenci. Preču, kuras atrodas noliktavā, piegāde var būt jau nākamajā dienā, savukārt šobrīd izpirktās preces tirdzniecībā un pie pircēja var nonākt vidēji 3-5 dienu laikā," skaidro "220.lv" pārstāve. Viņa arī stāsta, ka 70% no pārdošanas apjoma ventilatoru segmentā veido ventilatori, kas novietojami ar kāju uz zemes. "Vienlaikus tendence rāda, ka pircēji ir gatavi drīzāk investēt dārgākos un t.s. gudrajos risinājumos vai ierīcēs, kas savā darbībā ir klusas. Tikmēr lielāko popularitāti pircēju vidū uzrāda mobilie kondicionieri, kas ir iecienīti savas ērtās lietošanas dēļ – tos var izmantot tūlītēji pēc iegādes un saņemšanas un nekāda papildus instalēšana nav nepieciešama. Šīs ierīces pārdošanas apjoma pieaugums vērojams līdz ar brīdi, kad āra temperatūra pārsniedza 28 grādus."

Runājot par ventilatoru cenu kategoriju, tad Bubko atklāj, ka amplitūda ir ļoti liela - no dažiem eiro līdz 400 eiro liela, bet populārākie ventilatori esot tie, kuru cena ir 15-40 eiro robežās. Tikmēr gaisa kondicionieri ir pieejami cenas robežās no 20 līdz 150 eiro.

Arī veikalu-noliktavu "Depo" pārstāvis Matīss Rutkss stāsta, ka pieprasījums pēc ventilatoriem un kondicionieriem ir liels, bet veikalos tie vēl esot pieejami. "Ventilatori un kondicionieri "Depo" veikalos šobrīd pieejami ierobežotā izvēlē. Gan nākamnedēļ, gan aiznākamnedēļ ir gaidāmi pievedumi, bet apjomi nebūs lieli," pastāstīja Rutkss.

Līdzīga situācija ir arī "K-Senukai" fiziskajos veikalos, kur ventilatoru un kondicionieru pārdošanas apjomi pieauguši vairāk nekā pieckārt. "Ņemot vērā pārāk lielo pieprasījumu, veikalos mēdz būt izpirktas šīs kategorijas preces," stāsta Marija Jakovļeva, AS "Kesko Senukai Latvia" mārketinga vadītāja. "Taču mēs nemitīgi sekojam līdzi ventilatoru un kondicionieru pieejamībai veikalos un regulāri papildinām sortimentu, lai pastāvīgi nodrošinātu klientiem iespēju iegādāties nepieciešamās preces. Tāpēc, ja tomēr nav izdevies atrast un nopirkt nepieciešamu preci "K-Senukai" veikalā, aicinām vērsties pie veikala darbiniekiem pēc informācijas par preces iegādes iespējām un iegriezties veikalā atkārtoti. Nākamajās nedēļās plānots jauns ventilatoru un kondicionieru pievedums."

Mazumtirdzniecības tīkla "Rimi" novērojumi liecinot, ka pieprasījums pēc ventilatoriem ir liels, un, tas, vai pircējam izdosies iegādāties kāroto preci, pašlaik atkarīgs no veikala atrašanās vietas. "Ventilatoru pieejamība veikalos ļoti atkarīga no tā, kur tas atrodas un tirdzniecības vietas formāta (Hyper, Super vai Mini). Varam teikt, ka šobrīd veikalos šīs preces ir krietni mazāk, salīdzinot ar pagājušo gadu, jo ventilatoru pārdošanas rezultāti jūnijā pārspēja jebkurus iepriekšējos pārdošanas rezultātus. Savukārt cenas tiem nav mainījušās, salīdzinot ar pagājušo gadu. Iespējams vienīgās izmaiņas bijušas ventilatoriem, kas bijuši akcijas prece, tomēr kopumā par tiem mūsu pircēji maksā tik, cik pērn," Juris Šleiers, "Rimi Latvia" sabiedrisko attiecību vadītājs.

Kas attiecas uz produkcijas papildināšanu, tad "Rimi" šogad to vairs neplāno darīt, jo ventilatori tiek iepirkti ārvalstīs, tāpēc jaunus iegādāties pašlaik nav domāts, skaidroja Juris Šleiers. "Tie [ventilatori] veikalos būs tik ilgi, kamēr tos visus iztirgosim."

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!