Foto: DELFI

Ja Lietuva atjaunotu solīto dzelzceļa posmu no Mažeiķiem līdz Reņģei, tad indikatīvi "Latvijas Dzelzceļš" (LDz) gadā varētu papildu iegūt 1,5 miljonus tonnu kravu, norāda LDz vadītājs Edvīns Bērziņš.

Viņš gan atzīst, ka primāri tad būtu jādiskutē ar kravu īpašniekiem un šis posms visvairāk varētu ietekmēt Mažeiķu naftas pārstrādes rūpnīcu. "Paskatījos pēdējo gadu Mažeiķu rūpnīcas skaitļus, un redzams, ka katru gadu palielinās pārvadāto kravu apjomi, arī braucot ar līkumu, kas ir apmēram 120 kilometru garš. Nezinu gan, cik tas viņiem papildus izmaksā, jo nav zināms precīzs tarifs Lietuvā šim pārvadājumam, bet no izmaksu loģikas viedokļa tam būtu jābūt dārgākam, kaut vai vērtējot no dīzeļdegvielas patēriņa un cilvēku resursu stundu viedokļa," skaidro Bērziņš.

Viņš uzskata, ka, ja būtu tiešā iespēja, tad apjoms varētu būt vēl lielāks. Pērn šajā virzienā tika pārvadāti 1,5 miljoni tonnu.

Iepriekš tiekoties ar Lietuvas dzelzceļa vadītāju, amatpersonas šim jautājumam neesot pieskārušās, taču satiksmes ministri to esot pārrunājuši, un Uldis Augulis (ZZS) informējis, ka nākamajās tikšanās reizēs abiem dzelzceļu vadītājiem jāizdiskutē šī situācija. Lietuva solījusi posmu atjaunot, taču pagaidām gan tas nav noticis, atgādina Bērziņš.

Kā ziņots, satiksme posmā Mažeiķi-Reņģe tika apturēta 2008. gada septembrī, bet mēnesi vēlāk sliedes tika demontētas un vēl aizvien nav atjaunotas.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!