Foto: LETA
Turpinās pieteikšanās Latvijas e-komercijas gada balvai "E-komercijas zvaigzne 2021", kurā tiks noskaidroti izcilākie Latvijas e-komercijas uzņēmumi. Šonedēļ pieteikumu skaits pārsniedzis 200, bet līdz pat 8. aprīlim ikvienam Latvijā strādājošam uzņēmumam, kurš savas preces vai pakalpojumus piedāvā iegādāties attālināti, ir iespēja pieteikties, gūt novērtējumu un ar savu pieredzi iedvesmot citus.

Pēdējā gada laikā e-komercijas nozare piedzīvojusi ārkārtīgi strauju izaugsmi – ir pieaudzis gan tirgotāju, gan pircēju skaits. Pēdējo sešu mēnešu laikā teju 90% Latvijas iedzīvotāju ir izmantojuši dažādas Latvijas e-komercijas tīmekļvietnes un tas ir pieaugums par 16% pēdējo trīs gadu laikā, liecina interneta pētījumu un tehnoloģiju uzņēmuma "Gemius" dati.

"Latvijas e-pircējs ir gana advancēts, lai iepirktos ne tikai Latvijas interneta veikalos, bet arī ārpus Latvijas robežām. Par to liecina mūsu jaunākie dati par 2021. gada februāri – 92% e-pircēju izmanto iespējas iepirkties Latvijas interneta veikalos, savukārt ārzemju interneta veikalos iepērkas 79%, kas ir diezgan daudz," atklāj "Gemius" vadītāja Linda Egle.

Latvijas interneta veikalos vecuma grupā no 18 līdz 34 gadiem vispopulārākais e-komercijas pakalpojums ir gatavā ēdiena piegāde, vecuma grupā no 35 līdz 64 gadiem populārākā kategorija ir apdrošināšana, bet vecumā no 65 līdz 74 iecienītākā preču kategorija ir sadzīves tehnika. Savukārt ārzemju interneta veikalos visās vecuma grupās populārākā kategorija ir apģērbs, apavi un aksesuāri.

"Ja skatāmies pircēju ieradumu atšķirības pēc dzimuma, tad sievietes visbiežāk Latvijas interneta lapās iegādājušās kosmētiku, apģērbu un gatavā ēdiena piegādi. Savukārt vīrieši – apdrošināšanu, sadzīves tehniku un gatavā ēdiena piegādi. Arī ārzemju lapās sievietes visbiežāk iegādājušās apģērbu, kosmētiku un spēles, tikmēr vīrieši ārzemju e-komercijas lapās visbiežāk pērk apģērbu, apavus, spēles un datortehniku," atklāj Egle.

Pēdējā laikā pieaudzis arī iepirkšanās biežums. 72% e-pircēju iepirkušies tiešsaistē reizi mēnesī vai biežāk, 8% vairākas reizes nedēļā, 10% reizi nedēļā, 34% – vairākas reizes mēnesī, 20% – reizi mēnesī.

Pieteikt savu e-veikalu konkursam "E-komercijas zvaigzne 2021" iespējams līdz 8. aprīlim tīmekļvietnē www.ekomercijaszvaigzne.lv. Pieteikšanās konkursam ir bez maksas, un vienam e-veikalam ir iespēja pieteikties vienā vai vairākās kategorijās atbilstoši savai darbības jomai un mērogam.

Ieguvumi no dalības konkursā ir ne tikai e-komersanta izcilības un uzņēmuma kvalitātes zīme, plašāka atpazīstamība un publicitāte un iespēja iegūt svarīgus kontaktus un dalīties nozarē aktuālajās tendencēs, iegūstot īpašu pieredzi, bet arī e-komercijas ekspertu atzītas godalgas un pārsteiguma balvas, piemēram, konkursa "E-komercijas zvaigzne 2021" partneris "Scandiweb" visiem finālistiem nodrošinās ielūgumus uz eCOM360 rīkoto e-komercijas konferenci, kas norisināsies tiešsaistē no 25. līdz 27. maijam.

Trešajā pieteikšanās nedēļā kopējais pieteikumu skaits pārsniedzis 200, un, kā liecina balvas konkursa rīkotāju sniegtā informācija, vislielākā aktivitāte nemainīgi saglabājas tieši mazā biznesa un nozaru veikalu kategorijā.

Plašāka informācija par e-komercijas attīstību un tendencēm Latvijā atrodama "DELFI Brand Studio" veidotajā e-komercijas gada balvas satura projektā, kas ieskicē 2020. gada pandēmijas ierobežojumu ietekmi gan uz aktuālo, gan nākotnes situāciju, kopā ar nozares ekspertiem un e-komersantiem meklē veiksmīgas produktu "iepakošanas" paņēmienus interneta vidē, skaidro, kā attālināti dibināt un veidot tuvas attiecības ar klientiem, kā arī ielūkojas nākotnes uzņēmumā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!