No mājaslapas līdz piegādei: padomi, kā uzsākt pārdošanu internetā
Foto: Pubicitātes foto

Spēja pārdot savas preces un pakalpojumus internetā vairs nav tikai atsevišķu uzņēmumu priekšrocība – tagad tas ir izdzīvošanas jautājums, it īpaši maziem uzņēmumiem, ir pārliecināti e-komercijas eksperti un uzņēmēji. "Luminor" banka apkopojusi ekspertu padomus, kā ar minimāliem ieguldījumiem uzsākt pārdošanu internetā.

Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

"Covid-19 izraisīto krīzi vislabāk spēs pārdzīvot tie uzņēmēji, kuri ir gatavi pielāgoties jaunajai situācijai. Tā kā šobrīd ir svarīgi samazināt klātienes kontaktu starp cilvēkiem, labākais risinājums, kā turpināt uzņēmējdarbību, ir pielāgot un pārcelt to uz interneta vidi. Īpaši izaicinoši tas ir maziem uzņēmumiem, pašnodarbinātajiem vai mikrouzņēmumiem, kuri saskārušies ar krīzi un kuriem ir ierobežoti līdzekļi mājaslapas izstrādei un tiešsaistes pārdošanas uzsākšanai," saka Jevgeņijs Kazaņins, "Luminor" ikdienas pakalpojumu pārvaldes vadītājs.

Lai veiksmīgi uzsāktu pārdošanu internetā, no tehniskā viedokļa ir jāizplāno trīs svarīgākie soļi – interneta veikala izveide, pircēju maksājumu saņemšana un piegāde – un jāpiemeklē labākie risinājumi, kā tos ērtāk un ātrāk realizēt.

1. solis – interneta veikala mājaslapas izveide

Lai uzsāktu pārdot savas preces vai pakalpojumus internetā, vispirms jāizveido interneta veikals. Mazajiem uzņēmējiem šajos apstākļos eksperti iesaka izmantot kādu no populārākajām tiešsaistes tirdzniecības platformām – "WooCommerce", "Opencart", "Shopify", "Magento" vai citas. Tās var izmantot bez maksas, vai par nelielu samaksu tajās iegādājoties dažādus papildinājumus, turklāt sava veikala izveide neaizņems ļoti daudz laika. Sākumā interneta veikalam var izmantot kādu vienkāršu bezmaksas dizainu, bet vēlāk to uzlabot ar piemērotāku maksas papildinājumu.

2. solis – pircēju maksājumu saņemšana

Latvijā interneta veikali izmanto dažādas maksājumu metodes. Taču modernākie un klientiem draudzīgākie apmaksas veidi, kas atbilst arī sociālās distancēšanās prasībām, ir divi – vai nu pircējs savu pasūtījumu apmaksā ar bankas karti, vai izmanto banklink. Lai atbalstītu uzņēmumu pielāgošanos jaunajai situācijai un atvieglotu interneta veikalu izveidi, "Luminor" banka piedāvā jaunu e-komercijas risinājumu, kur tirgotāji varēs saņemt maksājumus no "Luminor", "Swedbank" un SEB banku kontu īpašniekiem, kā arī no "Visa" un "Mastercard" kartēm bez nepieciešamības slēgt līgumu un veidot tehnisko integrāciju ar dažādām bankām atsevišķi. Jaunais risinājums arī izslēdz vajadzību atvērt un uzturēt kontus dažādās bankās.

"Luminor e-komercijas rīks ievērojami atvieglos ikdienu tirgotājiem, ļaujot ietaupīt gan laiku, gan resursus. Lai atbalstītu mazos uzņēmējus un palīdzētu viņiem pārvarēt krīzi, līdz 31. augustam šo risinājumu piedāvājam izmantot bez komisijas maksas," saka Kazaņins.

3. solis – piegāde

Šobrīd pieejami dažādi preču piegādes veidi, lai katrs pircējs varētu izvēlēties sev ērtāko – piegāde uz mājām ar kurjeru, piegāde uz paku skapjiem vai paku saņemšanas vietām. Sūtījumu piegādes uzņēmuma "DPD Latvija" valdes priekšsēdētājs Jānis Grants stāsta, ka Latvijā aptuveni puse pircēju vēlas savus sūtījumus saņemt paku skapjos, taču viņš iesaka tirgotājiem izvēlēties preču specifikai atbilstošāko risinājumu: "Paku skapji ir piemēroti, lai sūtītu tādas preces, kuras neietekmē gaisa temperatūra. Tāpēc, piemēram, krēmu vai lūpukrāsu sūtīšanai labāk izvēlēties paku saņemšanas vietas iekštelpās – piemēram, degvielas uzpildes stacijās."

Tāpat Grants uzsver, ka sūtījumam jābūt atbilstoši iesaiņotam – lai prece pie saņēmēja nonāktu oriģinālajā izskatā, ieteicams to droši iesaiņot kartona kastē ar dubultām sienām.

Seko Delfi arī Instagram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form