Parakstīs nodomu protokolu ar Ķīnas būvniekiem par Tallinas–Helsinku dzelzceļa tuneli
Foto: Publicitātes foto

Tallinas un Helsinku zemūdens dzelzceļa tuneļa idejas autors, somu uzņēmējs Pēters Vesterbaka šonedēļ plāno parakstīt nodomu protokolu ar Ķīnas būvkompāniju CREC, vēstīja Igaunijas sabiedriskā raidorganizācija ERR, atsaucoties uz Somijas sabiedrisko raidorganizāciju YLE.

"Šonedēļ mēs parakstīsim nodomu protokolu ar Ķīnas kompāniju CREC, kas ir lielākais būvniecības uzņēmums pasaulē," sacījis Vesterbaka.

Kā norādīja Vesterbaka, Ķīnas uzņēmumam, kas specializējas dzelzceļa būvniecībā, ir unikālas zināšanas un prasmes, lai īstenotu plaša mēroga tuneļa projektus. CREC Ķīnā izbūvējis dzelzceļa tuneļus vairāk nekā 18 tūkstošu kilometru garumā.

Vesterbakas kompānijas "FinEst Bay Area Development" aplēses liecina, ka zemūdens tuneļa starp Igaunijas un Somijas galvaspilsētām izbūve varētu ilgt sešus gadus un tajā iesaistīti būtu 20 tūkstoši cilvēku gadā.

To pašu "Yle" sacījis arī ekonomikas izpētes institūta "Taloustutkimus" aptauju nodaļas vadītājs Pasi Holms. Viņš norādījis, ka tuneļa izbūve Somijā gadā radītu 20 tūkstošus darbavietu, bet Igaunijā – 6000 darbavietu.

Vesterbaka paudis vēlmi tuneli ekspluatācijā nodot līdz 2024. gada beigām.

"Partnerības līgums, kuru parakstīsim, palīdzēs tuneļa projektu īstenot noteiktajā grafikā," viņš sacījis sarunā ar "Yle".

Martā "FinEst Bay Area Development" un Ķīnas investīciju fonds "Touchstone Capital Partners" parakstīja nodomu protokolu, kas paredz, ka Ķīnas uzņēmums ir gatavs tuneļa izbūvē ieguldīt 15 miljardus ASV dolāru.

Vesterbaka iepriekš paziņojis, ka Ķīnas pusei projektā nebūs lēmējtiesību, kā arī gaidāms, ka projektam pievienosies investori no Eiropas un Ziemeļvalstīm.

Vienlaikus ar Vesterbaka projektu arī Igaunijas un Somijas valdības izvērtē iespējas būvēt zemūdens dzelzceļa tuneli starp abu valstu galvaspilsētām, bet pagaidām nav pieņemti lēmumi par projekta finansēšanu.

Bijušais spēles "Angry Birds" un citu mobilo spēļu izstrādātāja "Rovio Entertainment" vadītājs no kompānijas aizgāja 2016. gadā un pēc tam paziņoja par plāniem īstenot 13 miljardu eiro vērto zemūdens tuneļa projektu.

Jau ziņots, ka iecerētais tunelis starp Igaunijas un Somijas galvaspilsētām būtu zemūdens konstrukcija 90 kilometru garumā. Brauciens ar vilcienu pat tuneli no vienas pilsētas līdz otrai ilgtu aptuveni pusstundu.

Interese par Helsinku – Tallinas tuneli pieaugusi pēc Somijas lēmuma iesaistīties dzelzceļa projektā "Rail Baltica".

Source

LETA

Tags

Transporta nozare Investīcijas Ķīna Rail Baltica Somija Tallina
Pamanījāt kļūdu?
Iezīmējiet tekstu un nospiediet Ctrl + Enter!

Stingri aizliegts DELFI publicētos materiālus izmantot citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai jebkur citur, kā arī jebkādā veidā izplatīt, tulkot, kopēt, reproducēt vai kā citādi rīkoties ar DELFI publicētajiem materiāliem bez rakstiskas DELFI atļaujas saņemšanas, bet, ja atļauja ir saņemta, DELFI ir jānorāda kā publicētā materiāla avots.

Comment Form