Foto: Reuters/Scanpix/LETA
Modes nama "Prada" darbiniekiem būs jāpiedalās rasu vienlīdzības apmācībās pēc tam, kad uzņēmumu 2018. gadā apsūdzēja rasistisku ideju izplatīšanā, ziņo "CBS News".

Ņujorkas Cilvēktiesību komisija, kas ir tiesībsargājoša institūcija, kura nodarbojas ar jautājumiem, kas saistīti ar jebkāda veida diskrimināciju, noteica īstenot "rasu vienlīdzības apmācības" visiem "Prada" darbiniekiem Ņujorkā, kā arī vadītājiem Milānā, Itālijā. Miuči Prada, viņas vīrs Patricio Bertelli un uzņēmuma izpilddirektors Karlo Maci arī piedalīsies apmācībās. Šie nosacījumi uzņēmumam ir jāizpilda kā daļa no noslēgtās vienošanās ar komisiju.

Modes namam arīdzan ir jāieceļ amatpersona, kas uzņemsies atbildību par vienlīdzības jautājumiem un "Prada" dizainu paraugu pārskatīšanu, pirms tie nonāk ASV tirgū, raksta "CBS News".

Balstoties uz vienošanos, uzņēmumam noteikts izveidot stipendiju programmu, sadarbojoties ar dažādām modes skolām un organizācijām. Šīs darbības mērķis ir palielināt daudzveidību "Prada" iekšienē un modes industrijā kopumā.

Komisija pagājušajā gadā vērtēja uzņēmuma darbību pēc tam, kad Šinjāre Azajeja, personāla advokāte Konstitucionālo tiesību centrā (nevalstiskā organizācija, kas nodrošina ASV konstitūcijā un ANO Vispārējā cilvēktiesību deklarācijā noteikto tiesību aizsardzību) brīdināja varas instances par uzmanību piesaistošajām "Pradamalia" figūriņām, kas izvietotas veikala "Prada" skatlogā Ņujorkā, Soho rajonā.

"Mērkaķa figūra no kolekcijas atgādina Sambo — karikatūru, kura vairāku paaudžu garumā tika izmantota, lai izsmietu un izņirgātu melnos cilvēkus. Šādas rasistiskas ikonogrāfijas izrādīšana ir diskriminācija, kas balstīta uz rases pamata. Tā liek noprast, ka melnie cilvēki attiecīgajā vietā nav gaidīti," savā ziņojumā trešdien atklāja komisija.

"Prada" pārstāvji par notikušo atvainojās, kā arī izņēma pretrunīgi vērtētās figūriņas no saviem veikaliem 2018. gada beigās, kad pirmo reizi izskanēja apsūdzības. Uzņēmums uzsvēra, ka ir pret rasistiskiem attēliem, un skandālā ierautās figūras ir izdomāti tēli, kuriem nav nekādu saistību ar reālo pasauli. Modes nams arī izveidoja padomi, kuras darbība fokusējas uz jautājumiem, kas saistīti ar vienlīdzības un daudzveidības veicināšanu uzņēmuma iekšienē.

"Prada" nav vienīgais modes nams, kurš vainots rasistisku ideju izplatīšanā. Arī luksusa apģērba zīmolu "Gucci" pagājušajā gadā kritizēja par kolekcijā iekļautu džemperi, kas atgādina "blackface", vēsta "Independent". Jēdzienu "blackface" saista ar 19. gadsimtu, kad par melnādainiem cilvēkiem pārkrāsojušies baltie aktieri izklaidēja teātra skatītājus, rādot stereotipiskas ainas no melnādaino cilvēku ikdienas. Teātra izrādes kļuva mazāk populāras tikai 20. gadsimta 60. gados.

Balstoties uz "Refinitiv" statistiku, 2019. gada pirmajā pusē "Prada" neto ieņēmumi palielinājās par 2%, sasniedzot 1,57 miljardus eiro. Savukārt tīrie ienākumi bija 155 miljoni eiro, kas ir par trīs miljoniem vairāk, nekā sākotnēji prognozēja analītiķi.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!