Foto: EPA/Scanpix/LETA

Automašīnu ražotājs "Tesla" nolēmis kļūt par tehnisko partneri niķeļa raktuvei, kas tam nepieciešams litija jonu akumulatoru ražošanai, ziņo "BBC".

Īlona Maska vadītais uzņēmums niķeli pirks no Goro raktuves mazā Klusā okeāna salā Jaunkaledonijā, lai nodrošinātu ilgtermiņa piegādes.

Šis "Tesla" solis sperts, pieaugot bažām par niķeļa piegādēm nākotnē.

Jaunkaledonija ir pasaulē ceturtā lielākā niķeļa ražotāja, kur cenu pieaugums pagājušajā gadā veidoja 26%.

"Niķelis ir mūsu lielākās rūpes, ja domājam par ražošanas apjoma palielināšanu," ierakstā "Twitter" paudis Masks.

Jaunkaledonija ir Francijas aizjūras teritorija, lai gan tā arvien skaļāk aicina uz savu neatkarību. Jaunkaledonijas milzīgās niķeļa rezerves ir izšķirošas vietējai ekonomikai, un salas dienvidos esošajai Goro raktuvei ir potenciāls kļūt par vienu no lielākajām niķeļa ražotājām pasaulē.

Decembrī tās īpašnieki Brazīlijas kalnrūpniecības gigants "Vale" un Francija mēģināja to pārdot Šveices "Trafigura". Iedzīvotāji bija tik dusmīgi par vietējo īpašumtiesību un kontroles zaudēšanu, ka tas izraisīja Jaunkaledonijas valdības sabrukumu un darbinieku streikus.

Jauns nolīgums paredz raktuvi pārdot konsorcijam, kurā ir arī darbinieki, kā arī trīs reģionālās provinces. "Trafigura" iegūs tikai 19%.

"Tesla" tiks iesaistīta "tehniskajā un rūpnieciskajā partnerībā", lai palīdzētu ievērot produktu un ilgtspējības standartus, kā arī iegūtu niķeli akumulatoru ražošanai saskaņā ar līgumu. Autoražotājam būs tehniskā konsultanta loma ražošanas procesa attīstībā.

Lai gan "Teslai" nebūs kapitāla daļu, partnerība tai dod lielāku kontroli pār elektrisko akumulatoru ražošanas piegādes ķēdi.

Niķeli galvenokārt iegūst Krievijā, Kanādā, Jaunkaledonijā un Indonēzijā, un to lielā mērā izmanto nerūsējošā tērauda ražošanai, bet pieprasījuma pieaugums pēc elektriskajiem transportlīdzekļiem ir radījis jaunu konkurenci par šo metālu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!