Foto: AFP/Scanpix
Zviedrijas Valsts kase ir atmaksājusi Eiropas Investīciju bankai (EIB) kredītus, kas savulaik tika izsniegti autobūves kompānijai "Saab" - tādējādi Zviedrijas valsts ir kļuvusi par "Saab" lielāko kreditori, kas savukārt padara vienkāršāku bankrotējušā autoražotāja potenciālā pircēja apstiprināšanas procedūru.

EIB kā "Saab" kreditorei līdz šim bija tiesības uzlikt veto jebkādām izmaiņām autobūvētāju īpašnieku struktūrā. Zviedrijas valstij EIB kredīts bija jāatmaksā, jo "Saab" ir atzīts par maksātnespējīgu, taču aizdevuma atmaksa ļaus vieglāk atrast kompānijas pircēju. Valsts kase bija garantējusi 400 miljonu eiro (280 miljonu latu) aizdevumu, kuru EIB izsniedza "Saab".

Tiesu izpildītāji pagājušajā nedēļā paziņoja, ka pašlaik tiekot vestas sarunas ar vairākiem potenciālajiem "Saab" pircējiem, savukārt laikraksts "Dagens Industri" ziņoja, ka pieteikumu zviedru autobūvētāja iegādei grasoties iesniegt Turcijas investīciju firma "Brightwell Holdings".

Zviedrijas Valsts kases īpašumā tagad ir uzņēmumu "Saab Automobile Parts" un "Saab Automobile Tools" akcijas, kas kalpo kā kredīta nodrošinājums. Zviedrija vēlas atrast pircēju visai kompānijai, nevis pārdot to pa daļām.

Informēti avoti aģentūrai "Reuters" pastāstīja, ka savu pieteikumu "Saab" pirkšanai gatavo Ķīnas kompānija "Zhejiang Youngman Lotus", kas iepriekš mēnešiem ilgi veda sarunas par "Saab" akciju daļas iegādi.

Zviedrijas presē potenciālo "Saab" iegādes pretendentu vidū minēts arī Indijas komercautomašīnu ražotājs "Mahindra and Mahindra". Plašsaziņas līdzekļos izskanējis, ka "Mahindra and Mahindra" pārstāvis ir Larss Karlstrems, kurš pārstāvēja arī Krievijas uzņēmēju Vladimiru Antonovu, kad tas pērnā gada sākumā centās iegūt savā īpašumā "Saab" akciju daļu.

Portāls "carsuk.net" vēsta, ka Karlstrems esot janvāra sākumā saņēmis zvanu no "Saab" tiesu izpildītāja Hansa Bergkvista, kurš interesējies, vai Karlstrems esot tas pats cilvēks, kurš gada sākumā pārstāvējis Antonovu. Kad Karlstrems atbildējis apstiprinoši, tiesu izpildītājs paziņojis, ka plānotā tikšanās ar viņu ir atcelta un ka tiesu izpildītājiem neesot intereses tikties apspriest Indijas kompānijas interesi par "Saab".

Jebkuram no pircējiem būs jāpārvar liels šķērslis, lai varētu atjaunot ražošanu. Bijušais "Saab" īpašnieks "General Motors", kas piegādā tehnoloģijas "Saab" spēkratiem, ir paziņojis, ka nepiekritīs atdot licences jaunajam īpašniekam, raksta "Reuters".

"Saab" tika pasludināts par bankrotējušu, kad tā īpašniece Nīderlandes kompānija "Swedish Automobile" nevarēja dabūt GM piekrišanu darījumam, kurā "Saab" būtu izglābts no bankrota ar ķīniešu palīdzību.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!