'Facebook' Rīgā atvērs satura pārskatīšanas centru; nodarbinās 150 'satura sargus'
Foto: Reuters/Scanpix/LETA

Tuvāko mēnešu laikā darbības procesu nodrošinātājs – uzņēmums "CCC" (Competence Call Center) pēc sociālā tīkla "Facebook" pasūtījuma Rīgā atvērs satura pārskatīšanas centru, kurā nākamā gada laikā tiks nodarbināti aptuveni 150 cilvēki, portāls "Delfi" uzzināja sarunā ar "Facebook" satura politikas risinājumu viceprezidentu Ričardu Alanu.

Biroja galvenais uzdevums būs rūpēties par sociālajā tīklā publicētā satura atbilstību "Facebook" uzstādīto standartu ievērošanu. Pagaidām ir plānots, ka tas uzraudzīs sociālā tīkla saturu latviešu, igauņu, lietuviešu un krievu valodā, taču nav izslēgts, ka tā darbības loks laika gaitā tiks papildināts.

"Cilvēki, kuri uzskata, ka ir ieraudzījuši portālam neatbilstošu saturu, ziņo par to mums. Tālāk izmantojam kombināciju starp automatizētu un cilvēcisku izskatīšanu. Cilvēka iesaiste tajā ir ļoti, ļoti svarīga, un, iztēlojoties mūsu apmērus, jūs varat noprast ziņojumu skaitlisko apmēru," skaidro Alans.

"Šobrīd par "Facebook" satura drošību rūpējas aptuveni trīsdesmit tūkstoši cilvēku. Šajā skaitlī ietilpst arī inženieri un tehniskie eksperti, bet ļoti liela proporcija – aptuveni puse – no tiem ir cilvēki, kuri izskata saņemtos ziņojumus," viņš turpina.

Precizējot, kāda nozīme ir biroja ģeogrāfiskajai lokācijai Rīgā, Alans skaidro, ka, piemēram, ziņojumus par pornogrāfiska satura ierakstiem var izvērtēt arī cilvēks bez konkrētām valodu zināšanām, jo tie galvenokārt satur grafisku informāciju. Savukārt, kad runa ir par tādiem tematiem kā naida runa, ir būtiski, lai saturu izvērtētu cilvēks, kurš pārzina attiecīgo valodu, tāpēc Rīga ir izvēlēta kā piemērota vieta, lai algotu cilvēkus, kuri pārzina nepieciešamās valodas satura izvērtēšanai Austrumeiropā.

Reģistrējoties portālā, lietotājs piekrīt tā noteikumiem, kas attiecināti uz daudziem tematiem – sākot ar terorismu, beidzot ar bērnu seksuālo izmantošu. Kaut arī uzņēmuma satura politika ir publiski pieejama jau daudzus gadus, šogad pirmo reizi "Facebook" ir publicējuši sīkākas iekšējās vadlīnijas.

Sarunā ar portālu "Delfi" Alans uzsvēra, ka investīciju veic Vācijas kompānija "CCC", kura biroju Rīgā veido pēc "Facebook" pasūtījuma.

"CCC" galvenais izpilddirektors Ulfs Herbrehters rezumēja: "Mēs ar lielu prieku atveram jaunu darbības vietu Rīgā sadarbībā ar "Facebook", kas jau sen ir mūsu partneris. Tāpat kā mūsu darbības vietās Barselonā un Esenē, arī šeit tiks nodrošināta augstākās kvalitātes darba vide un nozarē vadošais atbalsts komandai, papildinot mūsu plašo pieredzi satura pārskatīšanas jomā."

ASV sociālās komunikācijas giganta "Facebook" tīrā peļņa šā gada trešajā ceturksnī veidojusi 5,14 miljardus dolāru (4,5 miljardus eiro), kas ir par 9% vairāk nekā attiecīgajā laika periodu pērn.

"Facebook" aktīvo lietotāju skaits ceturksnī palielinājās par 10%, sasniedzot 2,27 miljardus, taču šis kāpums gan bijis nedaudz mazāks par analītiķu prognozēto.

Tikmēr uzņēmuma ieņēmumi ceturksnī palielinājušies par 33% un veidojuši 13,7 miljardus dolāru. Savukārt "Facebook" izdevumi trešajā ceturksnī pieauguši par 53% - līdz 7,95 miljardiem dolāru, kas galvenokārt tiek skaidrots ar lielākiem izdevumiem sociālā tīkla lietotāju datu aizsardzības uzlabošanai, liecina LETA arhīvs.

Source

DELFI Bizness

Tags

Facebook
Pamanījāt kļūdu?
Iezīmējiet tekstu un nospiediet Ctrl + Enter!

Stingri aizliegts DELFI publicētos materiālus izmantot citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai jebkur citur, kā arī jebkādā veidā izplatīt, tulkot, kopēt, reproducēt vai kā citādi rīkoties ar DELFI publicētajiem materiāliem bez rakstiskas DELFI atļaujas saņemšanas, bet, ja atļauja ir saņemta, DELFI ir jānorāda kā publicētā materiāla avots.

Comment Form