Foto: LETA

Pasažieru pārvadātājs pa dzelzceļu "Pasažieru vilciens" (PV) no 1.februāra līdz 31.jūlijam veiks izmaiņas vilcienu kustības grafikā, atsevišķos virzienos vilcienu reisu skaitu palielinot, bet mazāk pieprasītos virzienos reisu skaitu samazinot, informē "Pasažieru vilciena" Mārketinga nodaļas vadītāja Ieva Miežubrāle.

No 1.februāra plānots norīkot papildu reisus Siguldas un Daugavpils virzienā. Tostarp virzienā no Siguldas uz Rīgu darba dienās būs norīkots papildu ekspresvilciens, kas kursēs ar samazinātu pieturu skaitu. Vilciens no Siguldas stacijas aties plkst.6.54, bet Rīgā pienāks plkst.7.58. Savukārt tie pasažieri, kuri izmanto vilcienu nokļūšanai uz Daugavpili un atpakaļ, turpmāk varēs rēķināties ar diviem papildu reisiem piektdienās.

Tāpat virzienā no Rīgas līdz Daugavpilij būs papildu vilciens ar atiešanas laiku no Rīgas stacijas plkst.13.05, bet virzienā Daugavpils–Rīga būs vilciens ar atiešanas laiku plkst.12.53.

Savukārt virzienos Rīga-Sigulda, Rīga–Saulkrasti, Rīga–Lielvārde un Rīga-Jelgava vismazāk pieprasītajos laikos reisus plānots atcelt.

Virzienos Rīga–Valga, Rīga-Madona un Rīga–Zilupe atsevišķos reisos pasažieru nokļūšanu posmos no Valmieras līdz Valgai, no Pļaviņām līdz Madonai un no Rēzeknes līdz Zilupei nodrošinās autobusi, kuros braukšanai būs derīgas vilcienu biļetes (tostarp abonementa biļetes). Autobusi pieturēs pie attiecīgajām dzelzceļa stacijām, tādējādi nodrošinot pasažieriem ierasto iespēju nokļūt vēlamajos galamērķos.

Miežubrāle pastāstīja, ka PV sagatavojis priekšlikumus un sācis sarunas ar Autotransporta direkciju (ATD) par maršrutu Rīga–Dobele. "Plānots, ka vilciens kursēs no Dobeles uz Rīgu darbadienu rītos, bet dienas beigās no Rīgas un Dobeli, līdz ar to jaunais maršruts būs izdevīgs Dobeles iedzīvotājiem, kuriem ikdienā jādodas uz darbu vai mācībām Rīgā, kā arī visiem Jelgavas virziena pasažieriem," sacīja Miežubrāle.

Pēc viņas teiktā, izmaiņas PV šogad ļaus samazināt izdevumus un ietaupīt līdz 1,5 miljoniem eiro 11 mēnešos, vienlaikus nodrošinot pasažieriem nepieciešamo pārvadājumu apmēru.

Tāpat viņa atzīmēja, ka PV vilcienu kustības grafikus organizē atbilstoši ATD vispārējai sabiedriskā transporta attīstības politikai un pasūtījumam, kā arī balstoties uz novērojumiem pasažieru plūsmas dinamikā, cenšoties pēc iespējas piemērot reisus atbilstoši paredzamajām pasažieru vajadzībām. "Tikai labi pārzinot vilcienu pasažieru paradumus un rūpīgi analizējot izmaiņas pasažieru plūsmas intensitātē, iespējama izmaksu ziņā efektīva plānošana – gan pasažieru, gan uzņēmuma interesēs," skaidroja uzņēmuma pārstāve.

PV ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no valstij piederošā "Latvijas Dzelzceļa" veiktajām funkcijām. Iepriekš "Pasažieru vilciens" 100% bija "Latvijas Dzelzceļa" meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī tas tika pārveidots par valsts uzņēmumu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!