Foto: LETA

Nākamgad alus nozarē strauji uzlabojumi nav gaidāmi, prognozē Latvijas alus darītavas "Aldaris" valdes locekle Laura Krastiņa.

"Alus nozarē [nākamgad] strauji uzlabojumi nav gaidāmi. To nosaka gan esošā tirgus situācija, kur valda milzīga konkurence, gan valsts nodokļu politika, kas paredz akcīzes nodokļa pieaugumu, gan demogrāfiskā situācija. Kopumā sagaidām, ka nākamajā gadā alus tirgus varētu samazināties pat par 3% (šā gada prognozes ~3%). Tas ir samērā ievērojams samazinājums, ņemot vērā, ka kopējais alus tirgus Latvijā samazinās vismaz pēdējos piecus gadus," atzina "Aldara" valdes locekle.

Vienlaikus viņa piebilda, ka ik gadu sarūk lētais alus segments un pēc akcīzes nodokļa paaugstināšanas šis efekts ir vēl lielāks, jo akcīze visvairāk ietekmē alus cenu PET pudelēs. "Tāpēc mēs paredzam, ka lētais alus segments saruks un tā struktūra kopējā alus tirgū būs līdzīga kā mūsu kaimiņvalstī Igaunijā, kur tas ir nedaudz vairāk nekā 30%. Pašlaik Latvijā šis segments veido gandrīz 40% no visa alus tirgus," sacīja Krastiņa.

"Aldaris" 2014. gadā strādāja ar 28,626 miljonu eiro apgrozījumu un 3,407 miljonu eiro zaudējumiem.

"Aldaris" ir dibināts 1865. gadā un ir viena no lielākajām alus darītavām Latvijā. "Aldaris" ir "Carlsberg" grupas uzņēmums. Pašlaik "Aldara" produktu portfelī dzērieni ir pārstāvēti sešās grupās - alus, dzeramais ūdens, alkoholiskie kokteiļi, sidrs, bezalkoholiskie dzērieni un enerģijas dzērieni.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!