Foto: LETA

Vācijas kompānija "Josef Möbius Bau–Aktiengesellschaft" ("Josef Möbius") atkal iesniegusi sūdzību saistībā ar Rīgas brīvostas pārvaldes konkursu par Krievu salas ostas izbūvi, liecina paziņojums Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) mājaslapā.

"Josef Möbius" 2.februārī iesniegusi sūdzību par Krievu salas ostas izbūves, lai ostas aktivitātes pārceltu no pilsētas centra, konkursa rezultātiem, kur par uzvarētāju tika atzīts uzņēmums "BMGS S". Plānotos darbus konkursā par uzvarētāju atzītais uzņēmums paredzējis veikt par 88,707 miljoniem latu, neieskaitot pievienotās vērtības nodokli (PVN).

Šī ir jau trešā reize, kad IUB iesniegta sūdzība saistībā ar Krievu salas ostas izbūves konkursu.

Rīgas brīvostas valdes priekšsēdētājs un Rīgas vicemērs Andris Ameriks teica, ka par "Josef Möbius" iesniegto sūdzību nav informēts. "Vienmēr būs kāds uzvarētājs, un vienmēr kāds arī zaudēs. Šajā gadījumā zaudētājs acīmredzot visiem spēkiem cenšas pierādīt savu taisnību. Viss, ko atliek darīt, ir gaidīt, ko saistībā ar šo sūdzību izlems IUB, un tad jau varēs pateikt ko konkrētāk," sacīja Ameriks.

Jau ziņots, ka Rīgas brīvosta "BMGS S" par iepirkuma konkursa uzvarētāju pirmo reizi atzina 2011.gada maija beigās, taču jūnijā par konkursa rezultātu sūdzības IUB iesniedza "Josef Möbius" un personu apvienība "Aarsleff–Merko". Otro reizi sūdzību "Josef Möbius" iesniedza 2011.gada septembra beigās, un IUB lēmums noteica Rīgas brīvostas pārvaldei nepilnības novērst līdz šā gada janvāra pirmajai pusei, ko, pēc brīvostas Sabiedrisko attiecību departamenta direktores Anitas Leiškalnes sacītā, pārvalde ir arī izdarījusi.

Projektā ostas termināļus plānots pārcelt uz līdz šim neizmantotu teritoriju Krievu salas ziemeļu daļā, kas to darbībai būtu piemērotāka. Tādējādi no pilsētas centra un Daugavas labā krasta uz Krievu salu tiktu pārcelta daļa ostas aktivitāšu, līdzsvarojot pārvadājumus abos Daugavas krastos un samazinot kravas kuģu kustību Rīgas centra tuvumā, iepriekš paskaidroja Finanšu ministrijā. Ostas infrastruktūras izveide aptver 56 hektārus plašu teritoriju, kas tiks aprīkota ar četru veidu beramkravu (ogles, metāls, rūda un citu) pārkraušanas piestātnēm. Projekts paredz arī visu nepieciešamo autoceļu un dzelzceļa pievedceļu un inženiertehnisko komunikāciju izbūvi ostas robežās.

Iecerēts, ka osta darbību Krievu salā sāks 2014.gadā. Nedz projekta īstenošanas laikā, nedz pēc tā pabeigšanas transporta plūsma Rīgas un Pierīgas teritorijās netiks apgrūtināta.

Rīgas osta gan pēc kravu apgrozījuma, gan apkalpoto pasažieru skaita ir lielākā osta Latvijā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!