Foto: DELFI

Spānijas uzņēmums "Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles" (CAF) iesniedzis sūdzību par AS "Pasažieru vilciens" (PV) novembrī izsludināto atklāto konkursu par jaunu elektrovilcienu nomu uz 15 gadiem, liecina informācija Iepirkumu uzraudzības biroja mājaslapā.

Izskatīšanas termiņš nav noteikts. Līdz sūdzības iesniegšanai iepirkumā tika veikti vairāki grozījumi.

Iepriekš PV vadītājs Artis Birkmanis skaidroja, ka uzņēmums jau maijā plāno tikt pie jauno vilcienu nomas līguma.

"Tas ir PV mērķis, lai maijā būtu skaists līgums par jauniem, skaistiem vilcieniem 20 miljoniem Latvijas pasažieru, kurus apkalpojam gada laikā," uzsver uzņēmuma vadītājs. Viņš arī skaidro, ka par to, kāds būs konkrētais piegādes laiks, varēs spriest pēc piedāvājumiem, taču viņš neizslēdz iespēju, ka ar jauniem vilcieniem pasažieri jau varētu braukt šogad.

Birkmanis arī norādīja, ka termiņš iepirkumam no 27.janvāra līdz 27.martam pagarināts, jo pretendenti skaidrojuši, ka nav varējuši noteiktajā termiņā sagatavot dokumentāciju, - pa vidu bijušas Jaunā gada un Ziemassvētku brīvdienas. "Katrā ziņā maksimāli mobilizēsimies, lai iepirkuma termiņš vairs nebūtu jāpagarina un varētu atvērt piedāvājumus," skaidro uzņēmuma vadītājs. Viņš informē, ka interesi ir izrādījuši vismaz četri pretendenti, starp kuriem esot arī Spānijas uzņēmums "Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles S.A" (CAF).

Kā uzsver PV valdes priekšsēdētājs, uzņēmums sagaida no ražotājiem piedāvājumus vilcienu sastāvu nomai, sākot no 25 līdz 45 vienībām. Ņemot vērā piedāvātās nomas cenas un PV veiktās prognozes pasažieru plūsmai turpmākajiem gadiem, tiks izvēlēts optimālais nomājamo vilcienu skaits.

Kā ziņots, valdība 19.novembrī akceptēja informatīvo ziņojumu, kurā par pamatotāku atzīts variants iegādāties jaunus elektrovilcienus nomā uz 15 gadiem, tos atpērkot, ja pieejamie kredīta resursi būs lētāki nekā nomas izmaksas.

Elektrovilcienu parka atjaunošanas aprēķinos tika izmantoti pieņēmumi, ka "Pasažieru vilciens" turpina veikt pasažieru pārvadājumus pa dzelzceļu vismaz līdz 2045.gadam un vienas vienības iegādes cena ir 4,3 miljoni eiro. Savukārt kopējā līguma summa paredzēta 153,6 miljoni eiro. Plānots iegādāties no 25 līdz 45 elektrovilcienu vienībām jeb sastāviem, kur katrā būtu līdz 270 sēdvietām.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!