Foto: LETA
Administratīvā rajona tiesa 11.janvārī paziņos, vai apturēs Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) lēmuma darbību, ar kuru atļauts pasažieru pārvadātājam pa dzelzceļu "Pasažieru vilciens" (PV) slēgt līgumu par vilcienu iegādi, informēja tiesā.

Tiesa trešdien pabeidza skatīt Šveices dzelzceļa kompānijas "Stadler Bussnang AG" ("Stadler") pieteikumu par pagaidu aizsardzības līdzekļa ‒ IUB lēmuma apturēšanu ‒ noteikšanu.

Saskaņā ar iepriekš sniegto informāciju tiesa saņēmusi "Stadler" pieteikumu par IUB šā gada 21.oktobra lēmumu, ar kuru atļauts PV slēgt līgumu ar Spānijas kompāniju "Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles SA" (CAF) par jauno elektrovilcienu un dīzeļvilcienu iegādi. Tiesa to pieņēma izskatīšanai un 28.novembrī ierosināja administratīvo lietu.

Pagaidām nav zināms, kad lieta tiks skatīta pēc būtības. IUB līdz 2012.gada 2.janvārim vēl jāsniedz tiesai paskaidrojumi.

"Stadler" pārstāvis Filips Rajevskis iepriekš atzina, ka "Stadler" mērķis, pārsūdzot šo IUB lēmumu, ir konkursa godīga norise, kas pilnībā atbilst visām Latvijas un starptautiskajām normām un kur visiem dalībniekiem ir vienlīdzīgas izredzes.

Jau ziņots, ka PV konkursā par 34 jaunu elektrovilcienu un septiņu jaunu dīzeļvilcienu iegādi otrajā kārtā pieteikumu iesniedza tikai viens pretendents ‒ CAF, kas arī ir izvēlēts par konkursa uzvarētāju. Līgums par vilcienu piegādi gan vēl nav noslēgts, tostarp sāktās tiesvedības dēļ. CAF pagarinājis piedāvājuma termiņu līdz 31.janvārim.

Septembra sākumā "Stadler" iesniedza sūdzību IUB, kas saistīta ar iespējamiem pārkāpumiem pasažieru pārvadātāja pa dzelzceļu PV jauno elektrisko un dīzeļvilcienu piegādes konkursā. Pēc pusotru mēnesi ilgas sūdzības izskatīšanas IUB nolēma atļaut PV slēgt līgumu ar CAF.

Pēc PV sniegtās informācijas, iepirkumā līdz 2015.gadam paredzēts iegādāties 34 jaunus elektrovilcienus un septiņus dīzeļvilcienus. Konkursa uzvarētājam 30 gadu būs jānodrošina arī jauno elektrovilcienu un dīzeļvilcienu uzturēšana. Projekta kopējās izmaksas tiek plānotas aptuveni 144 miljoni latu, no kuriem Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzfinansējums būs apmēram 100 miljoni latu.

PV ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no valstij piederošās Latvijas dzelzceļa kompānijas "Latvijas dzelzceļš" veiktajām funkcijām. Iepriekš PV 100% bija "Latvijas dzelzceļa" meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī PV pārveidots par valsts uzņēmumu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!