Foto: Publicitātes foto

Piena ražotāju kooperatīvu izveidotais piena pārstrādes uzņēmums "Latvijas Piens" šogad ir nosūtījis pirmās produkcijas kravas uz Saūda Arābiju un Izraēlu, pauda "Latvijas Piena" valdes priekšsēdētāja Anita Skudra.

Viņa pastāstīja, ka uzņēmums mērķtiecīgi strādā pie tā, lai attīstītu eksportu uz dažādiem Āzijas reģioniem, kā arī kāpinātu pārdošanas apmērus Eiropā. "Papildus eksportam uz Apvienotajiem Arābu Emirātiem sākam sviesta eksportu uz Saūda Arābiju, esam nodrošinājuši pirmo sviesta pasūtījumu," sacīja Skudra, piebilstot, ka "Latvijas Piens" pirmo kravu uz attiecīgo valsti ir nosūtījis marta pirmajā nedēļā.

Tāpat kompānija jau ilgāku strādā, lai sāktu eksportu uz Izraēlu, kur šogad februārī nosūtīta pirmā siera krava ar "Trikata Premium" siera rituļiem. "Eksporta sākšanai vienmēr ir [nepieciešams] vairāku mēnešu, pat pusgada darbs, kura laikā kopā ar sadarbības partneri tiek precizētas tirgus vajadzības, patērētāju vēlmes, gatavots atbilstošs produkta iepakojums," teica uzņēmuma vadītāja.

Viņa arī pastāstīja, ka "Latvijas Piens" marta sākumā ir atgriezies no lielākā pārtikas izstādes ''Gulfood'' Dubaijā, kurā šā gada mērķis ir paplašināt piedāvāto produktu sortimentu un strādāt, lai eksports uz šo reģionu būtu regulārs. Arī pērn "Latvijas Piens" produkciju prezentēja izstādē Dubaijā un noslēdza līgumu, iegūstot produkcijas izplatītāju šī reģiona valstīs. 2015.gadā "Latvijas Piens" sāka svaigā siera ''Sniega bumbas'' eksportu uz Dubaiju.

"Latvijas Piena" valdes priekšsēdētāja atzina, ka kopumā kompānija ir radījusi pamatu stabilai eksporta attīstībai uz Austrumāzijas valstīm, jo, izmantojot dabīgas izejvielas, ir spējusi paildzināt "Sniega bumbu" derīguma termiņu.

Vienlaikus viņa atzīmēja, ka joprojām lielākā daļa no "Latvijas Piena" eksportētā siera nonāk Skandināvijas valstīs - Zviedrijā un Somijā (2015. gadā pārdošanas apmēri Skandināvijā bija 50% no kopējā eksporta). Savukārt Dānijā "Latvijas Piens" pārdod sieru ēdināšanas sektora uzņēmumiem - picērijām un restorāniem. "Sadarbība ar klientiem Skandināvijas valstīs ir stabila. Šā gada mērķis - produktu portfeļa paplašināšana un esošo apmēru saglabāšana," sacīja Skudra.

Jau pērn vēstīts, ka "Latvijas Piens" 2014. gadā strādāja ar 28,336 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 23,9% mazāk nekā 2013. gadā, un cieta zaudējumus 1,265 miljonu eiro apmērā pretstatā peļņai gadu iepriekš. Savukārt uzņēmuma 2015.gada auditētie finanšu rezultāti vēl nav apkopoti.

"Latvijas Piens" ir reģistrēts 2010. gadā un pieder četriem kooperatīviem - "Trikāta KS" (53,664%), "Dzēse" (20,839%), "Latraps" (19,622%) un "VAKS" (5,875%) - piederošs uzņēmums, liecina datubāzes "Lursoft" informācija.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!