Foto: Shutterstock

PTAC līdz šim ir saņemtas četras patērētāju sūdzības par uzņēmumu SIA "GB Latvia", kā arī 10 sūdzības par uzņēmumu SIA "MP Latvija", kas ar patērētājiem noslēguši kredīta līgumus, bet nav snieguši vai tikai daļēji snieguši kosmētikas procedūru pakalpojumus, portālu "Delfi" informēja PTAC.

Saistība ar uzņēmumu "GB Latvia" PTAC sniedzis 19, bet ar uzņēmumu "MP Latvija" 33 konsultācijas.

PTAC skaidro, ka gadījumos, ja pakalpojuma sniedzējs nav sastopams līdzšinējā pakalpojuma sniegšanas vietā, izvairās no komunikācijas un nav iespējams saņemt pakalpojumu, vispirms patērētājam ir jāvēršas ar rakstisku iesniegumu pie komersanta par pakalpojuma saņemšanu vai naudas atmaksu, nosūtot to uz uzņēmuma juridisko adresi. Sākotnēji jebkuri strīdi ar pakalpojuma sniedzēju par līguma noteikumiem neatbilstošu vai nesaņemtu pakalpojumu jāmēģina atrisināt, vienojoties ar pārdevēju vai pakalpojumu sniedzēju.

Ja patērētājs ir iegādājies pakalpojumu un izmantojis kreditēšanas līgumu šī pakalpojuma iegādei, PTAC uzsver, ka līgums ar kredīta devēju, pat, ja pakalpojums nav saņemts, patērētājam ir saistošs un saistības ir jāpilda līgumā noteiktajā termiņā, lai netiktu aprēķināts līgumsods.

Ja pakalpojuma sniedzējs nav sasniedzams līdzšinējā pakalpojuma sniegšanas vietā un nav sniegta informācija par tā maksātnespējas procesa uzsākšanu, PTAC aicina patērētājus, kuri pilnībā vai daļēji nav saņēmuši pakalpojumus, par kuru iegādi noslēguši kreditēšanas līgumu, rakstiski vērsties pie kredīta devēja, informējot par pakalpojuma nesniegšanu, vai to kādā apmērā tas ir sniegts. PTAC atgādina, ka iesniegumam jāpievieno pierādījumi, piemēram, pakalpojuma sniedzējam rakstītās iesnieguma kopijas.

Savukārt uzņēmuma maksātnespējas procesa pasludināšanas gadījumā, kad tiek publicēta informācija par maksātnespējas administratora iecelšanu, patērētājam normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā ar prasījumu ir jāvēršas pie maksātnespējas administratora.

Ja maksātnespējas procesā patērētājs atgūst naudas summas par nesaņemto pakalpojumu vai tā daļu, šo naudas summu viņš izmanto kredīta atmaksai, savukārt, ja maksātnespējas procesa rezultātā nav iespējams saņemt atpakaļ līgumā noteikto naudas summu, tad patērētājam ir tiesības vērsties pie kredīta devēja par samaksātās naudas summas atmaksu un/vai kredīta līguma izbeigšanu.

Laikā, kamēr vēl noris maksātnespējas process, pastāv iespēja lūgt maksātnespējas administratoram izsniegt izziņu par to, vai kreditora prasījums tiks segts pilnībā, ar šādu izziņu nekavējoties vēršoties pie kredīta devēja. Svarīgi atcerēties, ka patērētājam ir tiesības vērst prasījumu pret kredīta devēju sešu mēnešu laikā no dienas, kad viņam saskaņā ar līgumu bija jāsaņem pakalpojums.

PTAC, atsaucoties uz "Lursoft'' datu bāzē pieejamo informāciju, informē, ka skaistumkopšanas pakalpojumu sniedzējam SIA "GB Latvia" 2016. gada 12. augustā tika pasludināts maksātnespējas process. Arī SIA "MP Latvija" 2016. gada 30. septembrī tika pasludināts maksātnespējas process.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!