Foto: stock.xchng

Administratīvā rajona tiesa trešdien noraidījusi Šveices uzņēmuma "Stadler Bussnang AG" ("Stadler") lūgumu apturēt Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) lēmumu atļaut 429,24 miljonus latu vērto jaunu vilcienu iepirkumu, portālu "Delfi" informēja tiesas priekšsēdētājas palīdze Inese Deme.

Tiesas lēmums ir pārsūdzams 10 dienu laikā Administratīvajā apgabaltiesā.

Kā norādīja Deme, noraidot "Stadler" lūgumu apturēt IUB lēmuma darbību līdz brīdim, kamēr tiesā nebūs pēc būtības izskatīta Šveices uzņēmuma sūdzība par biroja lēmuma pamatotību, tiesa atzinusi IUB lēmumu atļaut slēgt līgumu ar CAF par "pirmsšķietami tiesisku". Lieta skatīta slēgtā sēdē, tādēļ tiesas motīvi nav zināmi.

"Stadler" pārstāvis Oskars Fīrmanis portālam "Delfi" sacīja: "Lai arī "Stadler" ir dziļi vīlies šajā tiesas spriedumā, kompānija to respektē." Šveices kompānija ļoti rūpīgi vērtēs tiesas spriedumu un pēc tam arī pieņems lēmumu par turpmākajām darbībām.

"Mēs vēlamies arī uzsvērt, ka pretēji publiski izskanējušai informācijai Eiropas Komisija turpina vērtēt divas iesniegtās sūdzības saistībā ar AS "Pasažieru vilciens" izsludināto konkursu. Gadījumā, ja šīs sūdzības tiks apmierinātas, EK ir tiesības pārtraukt vai būtiski ierobežot šī iepirkuma finansējumu no Kohēzijas fonda līdzekļiem," teica Fīrmanis.

Jau ziņots, ka otrdien valdība lēma atļaut AS "Pasažieru vilciens" slēgt līgumu par jaunu vilcienu piegādi ar Spānijas izņēmumu "Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles SA" (CAF) pie diviem nosacījumiem. Proti, ja tiesa neapturēs IUB lēmumu atļaut PV slēgt līgumu ar CAF, kā arī, ja līgums atbildīs konkursa nolikuma prasībām - tiks ievēroti galvenie finanšu nosacījumi attiecībā uz avansu un izmaksu indeksāciju.

PV valdes priekšsēdētājs Nils Freivalds žurnālistiem skaidroja, ka iepriekšējā līguma versijā bija plānots lielāks avansa apjoms, bet jaunajā, ar valdību saskaņotajā, avanss būs mazāks. Tāpat jaunajā līgumā paredzēta retāka indeksācija nekā iepriekš plānots. Šādas izmaiņas nepieciešamas, lai novērstu risku sūdzību iesniegšanai Eiropas Komisijā un Eiropas Savienības līdzfinansējuma zaudēšanu, par ko valdībā iepriekš bija bažas.

Jau ziņots, ka PV konkursā par 34 jaunu elektrovilcienu un septiņu jaunu dīzeļvilcienu iegādi otrajā kārtā pieteikumu iesniedza tikai viens pretendents ‒ CAF, kas arī izvēlēts par konkursa uzvarētāju. Kopējā līguma vērtība ir 610,76 miljoni eiro (429,24 miljonus latu), tostarp ir samaksa par vilcieniem un maksa par vilcienu uzturēšanu. Daļu no projekta izmaksām segs Kohēzijas fonda atbalsts.

Septembra sākumā  "Stadler" iesniedza saudzību IUB saistībā ar iespējamiem pārkāpumiem pasažieru pārvadātāja pa dzelzceļu PV jauno elektrisko un dīzeļvilcienu piegādes konkursā. Pēc pusotru mēnesi ilgas sūdzības izskatīšanas IUB nolēma atļaut PV slēgt līgumu ar CAF. Taču "Stadler" Administratīvajā rajona tiesā pārsūdzēja IUB lēmumu, prasot to apturēt.

PV iecerētais vilcienu iepirkums tiek uzskatīts par grandiozāko Latvijas vēsturē.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!