Foto: LETA

Administratīvā rajona tiesa pirmdien nolēma atstāt bez virzības Šveices dzelzceļa kompānijas "Stadler" pieteikumu atzīt par prettiesisku pasažieru pārvadātāja pa dzelzceļu "Pasažieru vilciens" (PV) un Spānijas kompānijas "Construcciones y Auxiliares de Ferrocariles S.A." (CAF) līgumu par jaunu vilcienu iegādi, pastāstīja tiesas priekšsēdētāja palīdze Inese Deme.

Viņa informēja, ka pieteikums atstāts bez virzības līdz 29.oktobrim.

Šo tiesas lēmumu "Stadler" vēl var pārsūdzēt Augstākās tiesas Senātā 10 dienu laikā no lēmuma noraksta saņemšanas dienas.

Jau ziņots, ka "Stadler" oktobra sākumā vērsās Administratīvajā rajona tiesā ar prasību atzīt par spēkā neesošu PV un CAF parakstīto līgumu, balstoties uz plašsaziņas līdzekļos pieejamo informāciju par to, ka 2.aprīlī PV un CAF parakstītajā līgumā grozīti vairāki punkti un tie vairs neatbilst konkursa noteikumiem. "Mūsuprāt, šos punktus nedrīkstēja grozīt, tādēļ arī lūdzam parakstīto līgumu atzīt par spēkā neesošu," iepriekš paskaidroja "Stadler" sabiedrisko attiecību konsultants Oskars Fīrmanis.

Uzņēmums arī lūdza tiesu šajā lietā noteikt pagaidu noregulējumu, kas paredz, ka vilcienu iepirkuma ietvaros nevar veikt citas darbības, kamēr nav izskatīts "Stadler" pieteikums atzīt PV un CAF līgumu par spēkā neesošu.

Vēstīts arī, ka, neskatoties uz mēnešiem ilgām sarunām, vienošanās par grozījumiem jau 2.aprīlī parakstītajā līgumā starp PV un CAF netika panākta. Grozījumi līgumā līdz 2.oktobrim bija jāveic, lai nezaudētu Eiropas Savienības līdzfinansējumu 100 miljonu latu apmērā jauno vilcienu iepirkumā.

Finanšu ministrija, izvērtējot PV un CAF šā gada 2.aprīlī noslēgto līgumu, secināja, ka PV, slēdzot jauno vilcienu piegādes līgumu ar CAF, nav ņēmis vērā valdības norādījumus. Eiropas Komisija (EK) ir paudusi līdzīgu viedokli, ka parakstītais līgums satur būtiskas izmaiņas, salīdzinot ar konkursa sākotnējā nolikuma prasībām un tas rada nepieciešamību pēc jauna iepirkuma konkursa sludināšanas. Tādēļ Latvija riskē zaudēt 100 miljoni latu ES līdzfinansējumu projektam.

Jaunā PV valde, kura tika iecelta pēc tam, kad līgumu parakstījusī PV valde maija otrajā pusē atkāpās no amata, izstrādāja priekšlikumus jauniem līguma grozījumiem, kas atbilda sākotnējiem konkursa nosacījumiem. Tiem akceptu deva Ministru kabinets, kā arī Satiksmes un Finanšu ministrijas. Taču sarunās ar CAF vienošanās par grozījumiem līgumā netika panākta.

Jauno 34 elektrovilcienu un septiņu dīzeļvilcienu iepirkuma iegādes kopējās izmaksas tika plānotas 144 miljoni latu, no kuriem ES Kohēzijas fonda finansējums būtu 100 miljoni latu, savukārt PV līdzfinansējums šā projekta realizācijai - 44 miljoni latu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!