Foto: Privātais arhīvs
Banku klientu paradumi evolucionē līdz ar viedtālruņu attīstības tempu un to lietotāju skaita pieaugumu. Telefons vairs nav tikai saziņas līdzeklis vai ierīce, ar kuras palīdzību nosūtīt sms vai piezvanīt, bet mazs, funkcionāls dators, kas ik dienas ir līdzi kabatā. Tāpat arī bankas filiāle vairs nav tikai vieta, kurā, ierodoties var uzzināt sev interesējošo informāciju par bankas pakalpojumiem, veikt maksājumus vai pārraudzīt savu kontu.

Jautājumu un atbilžu plūsma starp banku un tās klientu līdz ar digitālās pasaules piedāvātajām saziņas ērtībām ir ātra, dinamiska un neprasa fizisku ierašanos bankas filiālē, jo būtībā bankas filiāle ir tur, kur ir klients. Turklāt mobilās filiāles darba laiks nav fiksēts, bet tas pakļaujas klienta vajadzībām, līdz ar to nodrošina kontaktu ar klientu tiešsaistē 24/7. Vai klienti Latvijā tam ir gatavi?

Latvijas iedzīvotāji ir atvērti jaunām tehnoloģijām

Latvijas iedzīvotāji jauno tehnoloģiju pieņemšanā un izmantošanā ikdienā ir progresīvi domājoši un ir gatavi pieņemt digitālā laikmeta piedāvātās iespējas un ērtības. Sabiedriskās domas aptauja, ko īstenojis pētījumu centrs SKDS un banka Citadele, liecina, ka tehnoloģiju attīstība padara banku pakalpojumus sabiedrībai pieejamākus un ērtākus – 60% aptaujāto uzskata, ka bankas pakalpojumu izmantošana attālināti ietaupa laiku, un 45% Latvijas iedzīvotāju vēlētos kļūt par bankas klientu un pieteikties maksājuma kartei izmantojot tikai viedtālruni.

Protams, ne visu vecuma grupu klienti ir tik progresīvi un atvērti jaunāko digitālo rīku izmantošanā, bet finanšu iestādēm mūsdienās ir jābūt soli priekšā pieprasījumam un jādomā par to, kādu servisu klienti vēlēsies saņemt pēc gada, diviem un šajā gadījumā runa nav par jaunu bankas filiāles dizainu, bet ir jādomā digitālā perspektīvā, jo mobilā lietotne ir kā alternatīva bankas filiālei un banku mērķis ir panākt pēc iespējas ērtāku tās lietošanu.

Bankas pakalpojumi ar selfiju

No šī gada arī Latvijā ir pieejama tāda bankas lietotne, kas ļauj atvērt kontu un arī saņemt maksājumu karti, nosūtot selfiju. Varu secināt, ka banku nākotnes uzdevums ir baiļu, nedrošības un stereotipu laušana Latvijas sabiedrībā, bet tas ir laika jautājums.

Tāpat kā savulaik cilvēki baidījās veikt maksājumus, izmantojot interneta banku, savā mājas datorā, tā patlaban ir iespēja sastapties ar jauno realitāti un, iespējams, nedrošību, kas pēc neilga laika izzudīs un mobilā bankas filiāle, kas ikvienam ir līdzi kabatā, šķitīs kā ērta un patīkama tagadne.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!