Sagatavošanās mazuļa ieņemšanai: padomi sievietēm un vīriešiem
Foto: Shutterstock

Grūtniecība sākas ar bērna ieņemšanu, un šāds teikums pat varētu raisīt smaidu, sak, kurš gan to nezina? Tomēr, lai jaunās dzīvības rašanās notiktu iespējami labākos apstākļos, šim notikumam ir jāgatavojas savlaicīgi, turklāt abiem – gan sievietei, gan vīrietim jeb topošajiem vecākiem. Ar ko gan sākt grūtniecības plānošanu, kādus ārstus apmeklēt un kādus izmeklējumus veikt vai neveikt?

Kopīgs lēmums

Sākotnēji par saviem plāniem nākotnei ir jāizrunājas ar to, kuru esi izvēlējusies par bērna tēvu. Vēlmei kļūt par vecākiem jābūt abpusējai. Vēl jo vairāk, topošajam tētim, tieši tāpat kā mammai, arī nāksies ieviest kādas korekcijas ierastajā dzīves ritmā. Ir svarīgi apdomāt visas problēmas, kas varētu rasties, līdz ar jauna ģimenes locekļa parādīšanos, jau iepriekš apspriest un norunāt kaut vai galvenos vilcienos, kā tās varētu risināt, pamāca portāls Parentu.ru.

Bet nu, no teorētiskiem spriedelējumiem pāriesim pie lietas, proti, pie veselīga dzīvesveida uzsākšanas. Pirmkārt, jāatsakās no kaitīgajiem ieradumiem – smēķēšanas, alkoholisko dzērienu lietošanas, un jāatrod laiks sportiskām aktivitātēm.

Fiziskā aktivitāte grūtniecības plānošanas laikā ir ļoti svarīga, taču arī fanātisms var nodarīt vairāk kaitējumu nekā labumu. Ieteicamas tikai mērenas fiziskās slodzes. Tās uzlabo asinsriti un paātrina vielmaiņas procesus, pateicoties kam, palielinās izturība, uzlabojas pašsajūta, bet vīriešiem vēl arī – palielinās spermatozoīdu daudzums. Sievietei, savukārt, fiziska aktivitāte palīdz sagatavot organismu bērna iznēsāšanai, bet pēcdzemdību periodā – sieviete spēs ātrāk atgriezties iepriekšējā formā.

Sagatavošanās mazuļa ieņemšanai: padomi sievietēm un vīriešiem
Foto: Shutterstock

Pārskati savu ēdienkarti. Iekļauj katru dienu tajā dārzeņus un augļus, gaļu un piena produktus, dažādus graudu izstrādājumus, jūras zivis, bet no ēdienkartes izslēdz visu trekno, kūpināto un cepto pārtiku, mazāk aizraujies ar saldumiem un konditorejas izstrādājumiem.

Biežāk centies būt svaigā gaisā un tajā pavadi kā minimums pusotru stundu dienā.

Ja tavā ģimenē bijušas kādas pārmantotas slimības, piemēram, paaudzēs novērota neauglība, noteikti vajadzēs konsultāciju pie ģenētiķa. Šis speciālists varēs veikt izmeklēšanu, gan sniedzot prognozi, cik liela iespējamība tev ir tikt pie mazuļa, gan izanalizēt iespējamās ģenētiskās novirzes nākamajam mazulim.

Tags

Fiziskās aktivitātes Sarakstu karuselis Gatavojoties grūtniecībai Grūtniecība Veselība un sports grūtniecības laikā Neauglība

Comment Form