Augļa attīstība

Kabacis puskilograma smagumā un līdz pat 32 centimetru garumā – iepazīsties, tāds tagad ir tavs bērniņš. Mazuļa smadzenes aug arvien lielākas. Attīstās smadzeņu šūnas un nervi, tie kļūst aizvien komplicētāki. Veidojoties smadzeņu rievām, nobriest tās smadzeņu šūnas, kurās vēlāk notiks domāšanas procesi. Zinātnieki pierādījuši, ka pat tik mazam bērnam var piemist spēja mācīties un atcerēties. Turpina attīstīties bronhi un plaušas, muskuļi nepārtraukti veic elpošanas kustības. Mazais pa mazam malciņam norij augļūdeni, kurā pats peld, un turpina ik pa laikam arī čurāt. Dažreiz ir tā, ka bērns var žagoties ļoti ilgi un bieži. Arī tas ir normāli.

Bērnam ir jau izveidojies noteikts miega un nomoda ritms. Viņš ir tik aktīvs, ka brīžiem jau pati redzi, kā tavs puncis burtiski viļņojas.

Viņš šobrīd ir aktīvs, un, iespējams, tu pat vari redzēt, kā tas šūpo tavu vēderu. Bērniņa plaušas gatavojas patstāvīgai elpošanai ārpus dzemdes – krūšukurvis cilājas. Iespējams, tu sajūti, kā mazulis satrūkstas no spējiem trokšņiem – viņš ļoti labi dzird. Šobrīd mazais pierod pie ikdienas trokšņiem, no kuriem, visdrīzāk, vairs nebīsies, kad būs piedzimis. Gremošanas sistēma ir labi attīstījusies. Raugies, lai tu uzņemtu pietiekoši daudz skābekļa – uzturies svaigā gaisā! Izvēlies lēnas pastaigas vietās, kur nav daudz transporta un tu vari baudīt tīru gaisu.

Pārmaiņas sievietē

Tavs svars nedēļas laikā var pieaugt pat par aptuveni puskilogramu. Protams, tas, cik liels jau ir tavs puncis, ir atkarīgs no dažādiem faktoriem – no tavas ķermeņa uzbūves, augļūdens daudzuma un, jā, arī taviem ēšanas paradumiem. Atceries, ka par diviem nav jāēd, bet labāk īpaši piedomāt, vai tavs uzturs ir pilnvērtīgs.

Iespējams, tev kājās reizēm parādās krampji. Pret to var palīdzēt šāda metode: kāju, kurā rauj krampji, pacel nedaudz uz augšu, papēdi stiepjot uz priekšu. Vislabāk to darīt sēdus stāvoklī. Tāpat tu vari novērot, ka kājas ap potīti ir nedaudz pietūkušas. Īpaši aktuāli tas var būt karstā laikā. Arī tas viss ir normāli, jo gaidāmajam bērniņam nepieciešams papildu šķidrums. Kur ir tava ūdens glāze? Ūdens ir jādzer pat tad, ja tev kājās ir tūska. Netici omītes padomiem, tie sen jau kā novecojuši. Un sāls! Saskaņā ar Pasaules Veselības organizācijas rekomendācijām ieteicams uzturā ierobežot sāls daudzumu, izvēloties jodēto sāli. Ieteicamais daudzums ir 1,5–2,3 g nātrija dienā, kas ir 4–6 g vārāmās sāls dienā.

Protams, ja tavās kājās vai pat uz sejas parādās tūska, kas tevi satrauc, vērsies pie ārsta. Īpaši svarīgi tas ir tad, ja tev ir arī paaugstināts asinsspiediens. Ja tūska paliek tikai lielāka, tā var būt preeklampsijas pazīme.

Tāpat tev nemainīgi bieži jāiet uz tualeti, jo mazulītis aug un spiež uz urīnpūsli. Šajā laikā var parādīties arī aizcietējumi. Ja tie tevi pārāk nomoka, vērsies pēc padoma pie ārsta, jo vēdera izeju var mēģināt regulēt arī ar ēšanu, piemēram, uzturā vairāk lietojot žāvētus augļus, kliju produktus, pilngraudu maizi, bet no svaigiem augļiem – banānus. Citām grūtniecēm savukārt vēdera izeja var kļūt šķidrāka. Arī tas ir normāli. Tavs vēders atkal normālā ritmā ieiesies pēc dzemdībām un arī, iespējams, ne uzreiz.

Ap šo laiku tevi var nepatīkami pārsteigt arī hemoroīdi, bet tas nav visām grūtniecēm. Biežāk šo nelāgo lietu novēro tām, kurām ir vēdera aizcietējumi. Kāpēc tas tā notiek? Augošā dzemde nospiež vēnas mazajā iegurnī un apakšējo dobo vēnu. Hemoroīdus veicina arī aizcietējumi un hormona progesterona palielināšanās grūtniecības laikā. Asiņošana vēdera izejas laikā, nieze vai sāpes – tās ir tipiskākās hemoroīdu pazīmes. Ko tu vari darīt? Ja tas tev ir traucējoši, pastāsti savam ārstam. Parasti šī problēma pēc dzemdībām pazūd. Nestāvi arī ilgi kājās.

Ārsta vizītes

Turpini baudīt savu gaidību laiku. Šajā laikā tev nekādi izmeklējumi nav jāveic, ja vien, protams, tev nav radušās kādas problēmas vai neskaidri jautājumi. Taču tos tu vari arī noskaidrot, piemēram, piezvanot savam ārstam vai vecmātei.

Source

Pamanījāt kļūdu?
Iezīmējiet tekstu un nospiediet Ctrl + Enter!

Stingri aizliegts DELFI publicētos materiālus izmantot citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai jebkur citur, kā arī jebkādā veidā izplatīt, tulkot, kopēt, reproducēt vai kā citādi rīkoties ar DELFI publicētajiem materiāliem bez rakstiskas DELFI atļaujas saņemšanas, bet, ja atļauja ir saņemta, DELFI ir jānorāda kā publicētā materiāla avots.

Comment Form