Foto: PantherMedia/Scanpix

Valsts bērnu tiesību aizsardzības inspekcijas (VBTAI) Bērnu un pusaudžu uzticības tālruņa 116111 Ziemassvētku akcijas "Uzticies... Tevi dzirdēs un sapratīs" laikā zvanītāji visbiežāk zvanījuši par dažādām attiecību problēmām ģimenē, tomēr sūdzības bijušas arī par citiem kreņķiem, piemēram, Ziemassvētku dāvanām. Kopumā akcijas laikā saņemti 430 zvani.

Ziemassvētku laikā bērni un pusaudži, kā arī pieaugušie saņēmuši 203 bezmaksas psiholoģiskās konsultācijas, informē VBTAI pārstāvis Taivo Trams.

Šīs akcijas laikā visvairāk sniegtas konsultācijas un psiholoģiskā palīdzība jautājumos, kas skar attiecības ģimenē. Zvanītāji meklēja palīdzību ne tikai jautājumos, kas skar bērnu un vecāku attiecības, bet arī bērnu vecāku un vecvecāku attiecības. Vairākkārt tika pārrunāti jautājumi par skolēnu sekmēm un liecībās esošajām atzīmēm. Ziemassvētku vakarā tika saņemti vairāki bērnu zvani par dāvanām. Bērni runāja arī par vientulības sajūtu, jo vecākiem jāpavada garas stundas darbā, vai arī vecāki bija devušies svinēt svētkus pie draugiem, bērnus atstājot mājās.

Tradicionālā Ziemassvētku akcija "Uzticies... Tevi dzirdēs un sapratīs" ilga no 24. līdz 30. decembrim. Akcija tika rīkota, lai īpaši atbalstītu tos, kuri svētku laikā jūtas vientuļi un problēmu nomākti. Līdzšinējā uzticības tālruņa 116111 speciālistu uzkrātā pieredze liecina, ka būtiska daļa cilvēku tieši Ziemassvētku laikā īpaši asi izjūt savas problēmas – vientulību, nesaprašanos ar citiem cilvēkiem, atstumtību. Tādēļ iespēja saņemt atbalstu ir ļoti būtiska.

Uzticības tālrunis 116111 ir bezmaksas tālruņa līnija, zvanot gan no fiksētā, gan mobilā telefona. Uzticības tālrunim var zvanīt visu diennakti.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!