Foto: Shutterstock

Kampaņas "Spēks pateikt nē!" autori aicina jauniešus veidot radošu turpinājumu frāzei "Paldies, nē! Es labāk izvēlos…" kā atbildi vienaudzim, kurš piedāvā uzsmēķēt. Lai meklētu veselīgas alternatīvas smēķēšanai, Veselības ministrija katru nedēļu labākajiem darbiem piešķirs dāvanu kartes simt eiro vērtībā dažādās sporta un izklaides vietās.

Saskaņā ar pētījumiem par smēķēšanas izplatību situācija jauniešu vidū ir kritiska – ikdienā smēķē vidēji katrs trešais jaunietis (34 procenti) un katra piektā jauniete (22 procenti) vecumā no 15 līdz 24 gadiem. Līdzīga situācija valda Latvijas sabiedrībā kopumā – smēķējošo iedzīvotāju īpatsvars Latvijā 2017. gadā bija piektais augstākais Eiropas Savienībā (32 procenti).

"Es nesmēķēju, jo ir daudz interesantākas alternatīvas, ko darīt un kā uzlabot garastāvokli, – kultūras piedzīvojumi, fiziskās aktivitātes, izklaide. Savu adrenalīna un prieka sajūtu daudz labāk varu pacelt ar ceļošanu. Dzelteni zobi, slikta elpa, smirdīgas drēbes – nē, paldies, tas ir mans spēks un lēmums pateikt šīm lietām nē," iedrošina kampaņas "Spēks pateikt nē!" vēstnesis Kaspars Blūms-Blūmanis jeb Kašers.

Lai piedalītos radošo darbu konkursā, līdz 12. aprīlim brīvas izvēles formātā - komikss, dzejolis, video, foto, zīmējums u.c. - jāsagatavo frāzes "Paldies, nē! Es labāk izvēlos…" turpinājums kā atbilde vienaudzim, kurš piedāvā uzsmēķēt. Darbu iesniegšana norisinās elektroniski – sūtot uz e-pasta adresi konkurss@prae.lv vai kā personīgo ziņu kādā no kampaņas "Spēks pateikt nē!" sociālo tīklu "Draugiem.lv", "Facebook" un "Instagram" profiliem, informē kampaņas "Spēks pateikt nē!" pārstāve Klina Mežapuķe. Ar konkursa noteikumi vari iepazīties šeit.

Katru pirmdienu no 25. marta līdz 15. aprīlim tiks paziņoti četri aizvadītās nedēļas uzvarētāji, kas iegūs vērtīgas balvas savu interešu attīstīšanai un pieredzes pilnveidošanai. Balvu fonds – nedēļas lielās balvas ir dāvanu kartes 100 eiro vērtībā dažādās sporta un izklaides vietās.

Kampaņas "Spēks pateikt nē!" mērķis ir samazināt tabakas izstrādājumu un alkohola popularitāti un lietošanu jauniešu vidū un sabiedrībā kopumā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!