Septiņas spēles un rotaļas bērniem uzmanības, atmiņas un iztēles attīstīšanai
Foto: Shutterstock

Vasarā bērni būs gana izskrējušies svaigā gaisā, lai ar jaunu sparu varētu atsākt mācīšanos. Šoreiz par spēlēm bērnudārza vecuma bērniem, kā tās sniedz iespēju veiksmīgāk attīstīt uztveri, uzmanību un atmiņu, pilnveidot tēlaino domāšanu un iztēli.

Lūk, piedāvājam septiņas spēles, kas palīdzēs trenēt visas iepriekšminētās lietas! Spēles iesaka Valsts izglītības satura centrs, kas sagatavojis īpašu materiālu vecākiem un pedagogiem "Attīstošo spēļu izmantošana pirmsskolas izglītībā".

Ieklausies!

Rotaļas sākumā spēlētāji vienojas par skaņu, kurai būs jāpievērš uzmanība, piemēram, tā būs skaņa "S", un darbību, kas jāveic. Rotaļā bērni pārvietojas pa apli, spēles vadītājs sauc dažādus vārdus. Ja nosauktais vārds sākas ar skaņu "S", tad bērni, piemēram, sēžas zemē (darbības var variēt: sasist plauktas, palēkties, atdarināt nosauktā dzīvnieka kustības). Tas, kurš kļūdās, kļūst par spēles vadītāju.

Paslēpušies priekšmeti

Nepieciešamie materiāli: dažādi priekšmeti un kartītes, uz kurām ir uzrakstīti prievārdi, piemēram, uz, zem, aiz.

Uzdevums. Spēli var spēlēt divējādi: bērni izvelk kartītes ar prievārdiem, tad izvēlas kādu priekšmetu un novieto pretī attiecīgajam rakstītājam. Mainot spēles nosacījumus, spēles vadītājs noslēpj kādu priekšmetu, tad dod norādījumus, kur to meklēt: meklēt aiz, tas nolikts zem… Šo spēli var spēlēt arī komandās, tad viena komanda sagatavo uzdevumus otrai komandai.

Kam ir ausis?

Rotaļas dalībnieki pastaigājas pa telpu. Vadītājs sauc dažādus dzīvnieku vai priekšmetu nosaukumus, piemēram, žirafe. Ja vārdā nosauktajam dzīvniekam ir ausis, tad jāpieliek rokas pie galvas un jāparāda ausis, ja tiek nosaukts priekšmets, kuram ausu nav, tad bērniem nekas nav jāatdarina vai jārāda. Šai rotaļai var mainīt nosaukumu un atbilstoši arī nosacījumus, piemēram: kam ir aste?, kam ir spalvas?, kam ir atmiņa?

Burtu atmiņas spēle

Nepieciešamie materiāli: burtu kartītes. Katram burtam ir jāsagatavo divas kartītes.

Uzdevums: atpazīt burtu, nosaukt vārdu. Uz galda vai arī uz grīdas ir novietotas aizklātas kartītes. Bērni drīkst atklāt divas kartītes, ja uz tām nav vienādu burtu, tad tās atkal jāaizklāj. Ja tiek atrastas divas kartītes ar vienādiem burtiem, bērns tās paņem sev un nosauc vārdus, kuri sākas ar šo skaņu, pārējie var papildināt. Ar vienu vārdu, pēc bērna izvēles, var izdomāt teikumu. Pieredze liecina, ka šī spēle ir efektīva ātrākai burtu apguvei, bērni ar interesi to spēlē vairākas reizes dienā.

Sacerēsim pasakas!

Bērnus var aicināt kopīgi sacerēt pasakas, piemēram:

  • "Dusmīgo pasaku", kurā galvenais varonis ir Dusmīgais. Tad bērniem ir iespēja stāstīt, par ko Dusmīgais augu dienu dusmojas, kur viņš mīt, raksturot viņa dzīves vietu, uzzīmēt to;
  • "Kluso pasaku" par Kluso, kurš dzīvo Klusajā ielā pie Klusā okeāna;
  • "Skaisto pasaku", kurā galvenais varonis ir Skaistais, kurš nebeidz sevi apjūsmot un cildināt.

Izvēloties pasakas nosaukumu, iespējams rosināt bērnus pārrunāt dažādus tematus. Tā kā bērnu fantāzija ir apbrīnojama, ieteicams interesantākās pasakas pierakstīt un izveidot, piemēram, bērnu pasaku grāmatu.

Iedomājies, kā būtu, ja…

Lai rosinātu bērnu iztēli un fantāziju, var izmantot nepabeigtos teikumus – kā būtu, ja…, piemēram:

  • Ja varētu saprast dzīvnieku valodu;
  • Ja veikalos visu varētu iegādāties bez maksas;
  • Ja ārā visu laiku būtu tumsa u.c.

Bērni savas izjūtas var uzzīmēt un pēc tam izveidot zīmējumu izstādi.

Darbīgā līnija

Nepieciešamie materiāli: lapas ar četriem uzzīmētiem četrstūriem, uz kuriem ir uzrakstīts: kāpt pa trepēm, slidot slidotavā, ložņāt kā čūskai, peldēt ezerā. Bērnu uzdevums ir ar parasto zīmuli uzzīmēt līniju, kāda tā izskatītos, ja sadomātu kāpt pa trepēm, slidot slidotavā u.t.t. Šo uzdevumu var papildināt ar improvizētām kustībām, kuras viens bērns rāda, bet pārējie atkārto.

Source

Cālis.lv

Tags

Spēles Valsts izglītības satura centrs Bērndārznieka aktivitātes Bērndārznieka attīstība Bērndārznieks
Pamanījāt kļūdu?
Iezīmējiet tekstu un nospiediet Ctrl + Enter!

Stingri aizliegts DELFI publicētos materiālus izmantot citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai jebkur citur, kā arī jebkādā veidā izplatīt, tulkot, kopēt, reproducēt vai kā citādi rīkoties ar DELFI publicētajiem materiāliem bez rakstiskas DELFI atļaujas saņemšanas, bet, ja atļauja ir saņemta, DELFI ir jānorāda kā publicētā materiāla avots.

Comment Form