Pieci iemesli, kāpēc no rīta celties agrāk
Foto: Shutterstock

Bieži vien ir dzirdēts, ka tie, kas ceļas agri no rīta, jūtas daudz labāk un enerģiskāk, nekā tie, kas no gultas izlien pēdējā brīdī. Tas ir arī pārbaudīts! Lielbritānijā veiktajā pētījumā tika konstatēts, ka cilvēki, kuri mostas pirms plkst. 7.00, ir laimīgāki, mazāk cieš no depresijām, kā arī viņiem ir grūtāk aptaukoties, ziņo portāls www.fitnessmagazine.com.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

Lūk, pieci iemesli, kāpēc nomainīt ierastās pēdējā brīža lekšanas ārā no gultas uz agru un mierīgu rītu.

Uzlabosies darba spējas

Tie, kuri no gultas kāpj ārā uzreiz pēc modinātāja signāla, nevis tad, kad modinātājs atlikts jau triljons reižu, darbu veic ar praktiskāku attieksmi. Pētījums Vācijā liecina, ka cilvēki, kuriem patīk darboties vēlās vakara stundās un nakts vidū iet gulēt, ir radošāki, taču tie, kam patīk agri celties no rītiem, parasti ir labi problēmu risinātāji. Tāpat tie, kuri ceļas agri, spēj ātrāk noteikt, ka gaidāmas problēmas un no tām jau laicīgi var izvairīties vai samazināt tās. Šīs iezīmes piemīt labiem un atbildīgiem darbiniekiem, tādēļ varbūt ir vērts celties agrāk un iegūt paaugstinājumu?

Kļūsi uzticamāks un mazāk aizmāršīgs

Ja esi no tiem cilvēkiem, kuri bieži kavē, aizmirst skolā vai darbā noteiktos termiņus, tad ir īstais laiks, lai apsvērtu celšanos agrāk. ASV veiktais pētījums liecina, ka cilvēki, kuri regulāri dodas vēlu gulēt, ir aizmāršīgāki, uz viņiem ir grūtāk paļauties, kā arī bieži vien viņi ir emocionāli nestabilāki. Tādēļ izvairies no paraduma vēlu naktī skatīties seriālus, bet tā vietā piecelies no rīta agrāk un dodies nelielā skrējienā vai izbaudi nesteidzīgas brokastis pirms došanās uz darbu.

Jutīsies modrs un priecīgs

Pieci iemesli, kāpēc no rīta celties agrāk
Foto: Shutterstock


No rīta cilvēkam labāk un veicīgāk strādā smadzenes, tādēļ ir vieglāk veikt dažādus grūtus uzdevumus, un ir labākas koncentrēšanās spējas. Tāpat tiem, kas ātrāk dodas gulēt, ir labāks un ciešāks miegs, stiprāka imūnsistēma, kā arī no rīta viņi jūtas možāki un pozitīvāk veic dienā paredzētās aktivitātes.

Labā ziņa tiem, kas pieraduši vēlu doties gulēt – jūs palēnām varat mainīt savus paradumus un organisms tiem pielāgosies. Vienu nedēļu katru vakaru dodies gulēt 10 minūtes agrāk un arī no rīta celies 10 minūtes agrāk. Nākamajā nedēļā klāt pievieno vēl 10 minūtes. Laika gaitā cilvēks pierod un var no nakts putna kļūt par rīta putnu, tādējādi uzlabojot gan savu veselību un noskaņojumu, gan arī darba prasmes.

Samazināsies stresa līmenis

Ja tu patstāvīgi skraidi apkārt un nespēj dienas laikā paspēt visu ieplānoto, tad nav nekāds brīnums, ka parādās nervozitāte, un ikdienā ir nemitīgs stress. Cilvēki bieži vien uzdod jautājumu – kāpēc nav vairāk laika? Taču, vai patiešām izmanto lielāko dienas daļu? Londonā veiktais pētījums atklāj to, ka cilvēki, kuri ceļas līdz plkst. 7.00, jūtas mazāk nomākti, viņiem ir zemāks stresa līmenis, kā arī šiem cilvēkiem ir grūtāk aptaukoties. 

Tātad, ja tu domā, ka papildus 30 minūtes miega palīdzēs justies labāk prezentācijā, kas paredzēta pa dienu, tu kļūdies – var būt pavisam pretējs efekts, tādēļ celies vien labāk augšā no gultas un pārskati savus pierakstus, lai justos pilnīgi gatavs dienas svarīgākajam notikumam.

Zaudēsi vairāk svara

Ja uztraucies par to, ka tūlīt jau klāt pludmales sezona, tad fiziskus treniņus veic no rīta, pirms darba. Pētījumi liecina, ka sportiskas aktivitātes no paša rīta paātrina vielmaiņu, palīdzot sadedzināt vairāk kalorijas visas dienas garumā, kā arī mudina ēst veselīgāk. Vēl vairāk kalorijas sadedzināsi, ja sportosi ārā vai vismaz pēc sporta zāles apmeklējuma dosies nelielā pastaigā svaigā gaisā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai Telegram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!

Tags

Liekais svars Veselīgs dzīvesveids
0
Stress
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.
Lasi vēl
 

Comment Form