Foto: Publicitātes foto
Latvijas jaunuzņēmums "Sonarworks" beidzot laiž klajā produktu, kas paredzēts ikvienam mūzikas patērētājam – "SoundID" nodrošinās personalizētu skaņu ikvienā ierīcē, kur lietotājs klausās mūziku.

Pirmās produkta demonstrācijas notika janvāra sākumā lielākajā pasaules tehnoloģiju izstādē CES. Taču beta versiju var iegūt ikviens, lejupielādējot to "iOS App Store" un "Google Play Store". Pilnā versija būs pieejama 2020. gada otrajā ceturksnī.

"SoundID" tehnoloģiju ir izstrādājusi tā pati "Sonarworks" komanda, kas radījusi precīzā audio programmatūru, ko šobrīd izmanto vairāk kā 45 000 profesionālo ierakstu studiju visā pasaulē. Tostarp tādi producenti, kas ir saņēmuši prestižās "Grammy" mūzikas balvas. "SoundID" produkts ir izstrādāts, balstoties uz 39 000 mūzikas paraugu. Latvijas jaunuzņēmums ir izveidojis skaņas analīzes un papildināšanas metodi, kas ir balstīta mašīnmācīšanās un klausīšanās testos. Salīdzinājumam – parasti ierakstu kompānijas savus programmatūras risinājumus izstrādā, balstoties uz dažiem simtiem respondentu.

Ar šo "Sonarworks" uzskata, ka atrisina jau ilgstoši eksistējošu problēmu audio tehnoloģiju pasaulē. Līdz šim mūzikas patērētājiem bija jāpieņem, ka viss der vienam, neskatoties uz to, kādās ierīcēs un kādos formātos mūzika tiek patērēta. Pat nerunājot par to, ka katrs no mums klausās atšķirīgi un mums ir dažādas īpatnības.

"SoundID" mainīs to, kā cilvēki klausās mūziku. Aplikācijā ir javeic ātrs klausīšanās tests vienu reizi, atbildot arī uz dažādiem jautājumiem, kas atklāj dažādas lietotāja iespējamās dzirdes īpatnības. Rezultātā tiek izveidots lietotāja "SoundID" profils. Profils tiks automātiski iespējots visās ierīcēs, kur lietotājs klausās mūziku.

"2012. gadā mēs mainījām profesionālo audio tehnoloģiju tirgu ar saviem produktiem, kas šobrīd tiek izmantoti kā viens no galvenajiem rīkiem mūzikas veidošanas procesā. Tagad mēs to pašu gribam paveikt arī audio klausītāju segmentā. Personalizēta skaņa tagad ir iespējama ar SoundID," saka "Sonarworks" līdzdibinātājs un produktu vadītājs Mārtiņš Popelis.

Pirmo reizi "SoundID" ir integrēts arī "1MORE MUSIC" aplikācijā, kas jau ir pieejama tehnoloģiju izstādes CES apmeklētājiem un 2020. gadā būs pieejama tiem, kuri izmanto "1MORE" austiņas.

"Tas ir aizraujoši būt par pirmo ražotāju – partneri "SoundID" integrācijai. Mēs ticam, ka tas patiešām mainīs tirgu. Mums kā ražotājiem individuāls audio profils nodrošina iespēju mūsu klientiem piedāvāt vēl vairāk iespēju, tādējādi nodrošinot papildus vērtību par labu mūsu produkta izvēlei," komentē Patrise Čena, "1MORE USA" vadītāja.

Šis un līdzīgi materiāli ir atrodami inovāciju un tehnoloģiju mājaslapā Labsoflatvia.com. Portāla mērķis ir informēt, iedvesmot un iedrošināt uzņēmējus, zinātniekus, investorus, biznesa uzsācējus un citus interesentus meklēt attīstības iespējas, sadarboties un kopīgi attīstīt inovāciju un tehnoloģiju vidi Latvijā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!