Foto: Shutterstock
Saukļi "ekoloģisks", "videi draudzīgs" un "zaļš" jau sen kļuvuši par mūsdienu modes industrijas mārketinga trikiem. Ražotāji un tirgotāji sola videi draudzīgus tekstilmateriālus, ražošanu bez emisijām un sociālās garantijas darbiniekiem. Taču – cik reāli ir šie solījumi mūsdienu ātrās modes laikmetā, kad populārākie zīmoli gada laikā ražo tonnām jaunu apģērbu, lai apmierinātu arvien pieaugošo pieprasījumu?

2022. gada izskaņā pasaules iedzīvotāju skaits sasniedza 8 miljardus. Apgādāt tik milzīgu skaitu cilvēku ar apģērbiem, nekaitējot dabai, sen jau vairs nav iespējams. Turklāt jāņem vērā, ka dzīvojam patērētājsabiedrībā, kurā bieži vien daudzums ir būtiskāks par kvalitāti. Savukārt apģērbu ražotāji un tirgotāji steidz palielināt savu peļņu, ražojot arvien vairāk un vairāk jaunu apģērbu, apzīmogojot tos ar "eko" zīmi. Lai aina nebūtu tik šaušalīga, jāteic, ka tomēr ir arī zīmoli, kas patiešām cenšas ražot videi draudzīgus apģērbus.

Bez pesticīdiem un tehnoloģijām

Rīgas Tehniskās universitātes (RTU) Dizaina tehnoloģiju institūta lektore Mg.sc.ing., Mg.sc.soc. Ilze Balgale jau intervijas sākumā skaidri pasaka – pamatā jebkura tekstilmateriāla ražošana ietekmē vidi, tādēļ šobrīd var runāt tikai par mazāku vai lielāku kaitējumu dabai. "Laikam jau dabai visdraudzīgāk būtu nedarīt neko, jo arī dabiskie materiāli nemaz tik nekaitīgi nav," teic Balgale.

Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.

Lūdzu, uzgaidi!

Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...

Loading...

Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!