Foto: Kadrs no video
No derīgo izrakteņu ieguves uz asteroīdiem līdz paplašinātās realitātes kāršu spēlei – noskaidroti nedēļas nogalē aizvadītā "The Raccoons" tiešsaistes hakatona uzvarētāji.

No 8. līdz 10. maijam tiešsaistē norisinājās studentu hakatons "The Raccoons", kas aicināja jauniešus no visas Eiropas apgūt STEM un digitālās prasmes. Dalībnieki izstrādāja dažādus projektus, prezentējot darbnīcās un hakatona procesā iegūtās prasmes un zināšanas.

Pieci veiksmīgākie hakatonā izstrādātie projekti savā starpā sadalīja balvu fondu, kurā ietilpa pilnībā apmaksāta iespēja apgūt zināšanas Rīgas Biznesa skolas BiTL programmā, "PlayStation 4" konsoles un citas vērtīgas balvas.

"The Raccoons" tiešsaistes programma ilga astoņas nedēļas, kuras ietvaros jauniešiem bija iespēja piedalīties tādās darbnīcās kā radošā programmēšana, dizaina domāšana, ievads matemātiskajā modelēšanā un mākslīgajā intelektā, dažādos izaicinājumos un hakatonā. Hakatona noslēgumā ekspertu žūrija, kuras sastāvā bija gan "The Raccoons" idejas autore Līna Marta Sarma, gan "Edurio" programmētājs Paulis Svilans, "MAK IT" programmētājs Mazens Zibara, IT izglītības fonda "Start(IT)" vadītāja Evija Celma un citi IT nozares profesionāļi un entuziasti, izvēlējās piecus radošākos un veiksmīgākos risinājumus.

Match-Em-Up

Sektorā "Dalībnieku balsojums" uzvarēja komanda "Match-Em-Up" ar arkādes spēli, kurā spēlētājs mēģina pielāgot objektu formu citām ienākošajām savienojošajām detaļām, izpildot dažādus izaicinājumus. Komanda savā īpašumā ieguva "Wolt" un "BrainGames" dāvanu kartes, kā arī "Aranet4", iekštelpām paredzētu bezvadu CO2, gaisa temperatūras, relatīvā mitruma un atmosfēras spiediena mērīšanas sensoru.

Vairāk par ideju lasi šeit.

Spacemine

Rīgas Biznesa skolas īpašajā hakatona kosmosa sektorā uzvarēja komanda "Spacemine", kas izveidoja platformu, ar kuras palīdzību kosmosa zinātnieki varētu izpētīt asteroīdu atlūzas. Komanda ieguva 50% atlaidi mācībām Rīgas Biznesa skolas BiTL programmā, taču komandas līderis – pilnībā apmaksātu mācību procesu.

Vairāk par ideju lasi šeit.

"Es ļoti priecājos, ka hakatona mentori mums palīdzēja iemācīties programmēt, kā arī sniedza atbalstu, lai tiktu iegūti vislabākie rezultāti projekta izstrādē. Ņemot vērā, ka vienam ir ļoti grūti izveidot pilnvērtīgu projektu, ir svarīgi sadarboties ar komandas biedriem, kas viens otram palīdz," pārdomās dalās komandas "Spacemine" pārstāvis Ričards Lazda.

WorldInvaders

Hakatona sektorā "Radošā datorzinātne un labākā spēle" uzvarēja komanda "WorldInvaders", kas izveidoja jautru un izglītojošu mašīnrakstīšanas pārbaudes spēli. Komanda savā īpašumā ieguva "JBL" skandas, kā arī "Wolt" un "BrainGames" dāvanu kartes.

Vairāk par ideju lasi šeit.

CyWare

Sektorā "Domēns un dati" par labāko projektu tika atzīta komandas "CyWare" platforma. Tā nodrošina īsu apmācību bērniem, kurā aprakstīti galvenie kiberdrošības priekšnoteikumi, kā arī sniedz lietotājiem iespēju pārbaudīt savas zināšanas ar jautru mini spēļu palīdzību. Komanda tika apbalvota ar "JBL" skandām, kā arī ar "Wolt" un "BrainGames" dāvanu kartēm.

Vairāk par ideju lasi šeit.

"Es piedalījos "The Raccoons" programmā, jo vēlējos izmēģināt savus spēkus programmēšanas pasaulē. Man ļoti patika piedalīties iknedēļas izaicinājumos, kuru laikā ieguvu vērtīgas zināšanas, kas šobrīd man dod iespēju izstrādāt projektus, kas strādā arī realitātē," stāsta "CyWare" komandas dalībniece Sigrīda Ojavē.

durAR

Vispārējā sektorā, kurā ikviens dalībnieks varēja īstenot jebkādu projektu pēc izvēles, uzvarēja komanda "durAR", kas izstrādāja paplašinātās realitātes kāršu spēli, kas sociālās distancēšanās laikā ļauj būt tuvāk draugiem vai ģimenei. Komanda tika apbalvota ar "PlayStation 4" konsolēm, kā arī ar "Wolt" un "BrainGames" dāvanu kartēm.

Vairāk par ideju lasi šeit.

Darbnīcu un hakatona laikā studenti sadarbojās ar mentoriem – jauniešiem un citiem ekspertiem ar pieredzi programmēšanā un uzņēmējdarbībā. To starpā Jānis Veģis, jaunuzņēmuma "Finch" dibinātājs, Austris Cīrulnieks, biotehnoloģiju jaunuzņēmuma "Alta Flora" programmatūras inženieris un Ālto Universitātes inženierzinātņu students, Aiva Staņēviča, Latvijas Universitātes senatore, un citi.

Izmantojot programmas mentoru atbalstu, "The Raccoons" piedāvāja bezmaksas ievadkursus, kas dalībniekiem radīja izpratni par datorzinātnes pamatprincipiem. Pēc virtuālajiem semināriem sekoja individuāli mājas darbi, lai nostiprinātu iegūtās zināšanas un iemācītos tās izmantot praksē. Programmas noslēgumā dalībniekiem tika sniegta iespēja hakatona formātā veidot digitālu projektu, kurā tika demonstrētas zināšanas, kas iegūtas astoņu nedēļu kursā. "The Raccoons" programma norisinājās tiešsaistē, mudinot jauniešus efektīvi sadarboties, izmantojot projektu vadības rīkus. Programma turpinās paplašināties un rīkot izglītojošus pasākumus, kas jauniešiem dos iespēju apgūt STEM zināšanas un digitālās prasmes.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!